درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

آرتروسکوپی زانو چیست ؟(۲)

قبل از عمل جراحی

همیشه جراح را در مورد داروهایی که مصرف میکنید مطلع نمایید چه این داروها مکمل باشند یا داروهای گیاهی که بدون نسخه پزشک میتوان آنها را تهیه کرد.

در دو هفته قبل از عمل کارهای زیر را انجام دهید:

– ممکن است پزشک از شما بخواهد که مصرف داروهای رقیق کننده خون را قطع کنید. این دارها عبارتند از آسپیرین، ایبوپروفن (آدویل، موترین)، ناپروکسن (ناپروسین، آلیو) و رقیق کننده های دیگر خون
– در مورد داروهایی که میتوانید تا روز عمل مصرف کنید از پزشک سؤال کنید.
– اگر سیگار میکشید، سعی کنید آن را متوقف کنید. از پزشک بخواهید تا به شما کمک کند. استعمال دخانیات میتواند سرعت روند بهبودی زخم استخوانها را کاهش میدهد.
– همیشه پزشک را در مورد سرماخوردگی، تب، آنفولانزا، تبخال یا بیماریهای دیگر که قبل از انجام عمل جراحی داشته اید آگاه کنید.

در روز انجام عمل جراحی کارهای زیر را انجام دهید :

– از شما خواسته میشود تا ۶ تا ۱۲ ساعت قبل از انجام عمل جراحی از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید.
– داروهایی را که باید قبل از عمل مصرف کنید با یک جرعه کوچک آب میل کنید.
– به شما گفته میشود که چه ساعتی در بیمارستان حاضر شوید.

نحوه انجام عمل آرتروسکوپی

سه روش متفاوت برای کاهش درد (بیهوشی) در هنگام انجام عمل آرتروسکوپی ممکن است به کار برده شود :

بیهوشی موضعی

ممکن است زانوی شما با داروهای ضد درد بیحس شود. همچنین ممکن است به شما داروهایی داده شود که در حالی که هوشیار هستید باعث ریلکس شدن شما شود.

بیهوشی نخاعی

به این روش بیهوشی منطقهای نیز گفته میشود. داروهای ضد درد در فضای نخاع و ستون فقرات تزریق میشود. شما همچنان هوشیار خواهید بود اما قادر نخواهید بود چیزی را در زیر کمر خود حس کنید.

بیهوشی عمومی

شما به طور کامل در هنگام عمل به خواب فرو رفته و هیچ دردی را احساس نخواهید کرد.

انسداد عصب فمورال

این نیز یک روش دیگر برای بیهوشی منطقهای است. داروهای ضد درد در اطراف کشاله ران تزریق میشود. شما در طول انجام عمل به خواب خواهید رفت. این روش بیهوشی باعث میشود که شما درد را احساس نکنید بنابراین به بیهوشی عمومی نیازی ندارید.

ابزاری مثل فشارسنج به دور ران شمابسته میشود تا خونریزی را در خلال انجام عمل کنترل کند. جراح دو یا سه شکاف کوچک اطراف زانو ایجاد میکند. از سرم جهت باز شدن فضای درون مفصل شما استفاده میشود. یک لوله کوچک که همان لنز سر دوربین میباشد از طریق این شکافها وارد زانو میشود. این دوربین مجهز به یک مانیتور ویدیویی است که به جراح این امکان را میدهد که درون زانو را ببیند. جراح ممکن است ابزارهای دیگر جراحی را از طریق این شکافها وارد زانو کرده و روی آن کار کند.

سپس جراح مشکل پیش آمده در زانو را به این طریق درمان می نماید. در پایان عمل جراحی سرم از زانو تخلیه میگردد و به کمک بخیه محل شکافهای جراحی بسته میشود و روی آن پانسمان میگردد. در بعضی موارد در صورت نیاز میتوان از عمل جراحی فیلم یا عکس گرفت شما بعداً میتوانید این عکسها را ببینید بنابراین شما متوجه خواهید شد که چه عملی روی شما انجام شده است.

منبع: پزشک آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *