درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

دلایل و درمان فیزیوتراپی دیسک گردن

دیسک گردن معمولاً به موازات پا به سن گذاشتن در نتیجه فرایندی موسوم به تحلیل دیسک به گونهای متلاشی میشوند که فضاهای بین مهرهها کاهش و احتمال فتق و بیرون زدگی دیسک گردن را افزایش مییابد.خم کردن رو به جلوی گردن، حالت اندامی نامناسب (قوز کردن) به ویژه هنگام خوابیدن یا نشستن، فعالیتهای درگیر کنندهی بازوها در جلوی بدن (برای مثال: ظرف شستن، رانندگی و …) و بلند کردن اشیاء چهار حرکتی هستند که همگی هر روز انجام میدهیم و در صورت تکرار، طول کشیدن یا شدید بودن به بیرون زدگی دیسک گردن دامن میزنند.

دلایل و علت دیسک گردن در ادامه ذکر شده است :

– صدمه دیدن گردن یا کمر و پشت بدن
– رگ به رگ شدن و پیچ خوردن
– بلند کردن اشیاء به شیوه نامناسب
– چاقی
– استعمال دخانیات

درمان

بیرون زدگی و پارگی دیسک گردن بیماری نسبتا شایعی می باشد، ا اما خبر خوش این است که اکثر ما بدون نیاز به جراحی بهبود خواهیم یافت و معمولاً درمان دیسک گردن بدون جراحی مانند فیزیوتراپی دیسک گردن و کمر و حرکات اصلاحی و ورزش دیسک گردن می باشد. همچنین از این روش های می توان بعد از عمل جراحی دیسک به منظور توانبخششی بیمار نیز استفاده کرد.

فیزیوتراپی

متخصص فیزیوتراپی از نرمشها و دستکاری های مختلفی در انواع گوناگون برای کاهش خشکی، تقویت ناحیه تحت درمان دیسک گردن و بازگرداندن عملکرد گردن به حالت طبیعی بهره می گیرد. درمانهایی نظیر گرم یا سرد کردن، ماساژ بافت عمقی، تحریک الکتریکی و اولتراسوند پیش از شروع نرمشها و حرکات اصلاحی امتحان میشوند. بیمار در طول فیزیوتراپی نرمشهای متنوع کشش و تقویت عضلههای نگهدارنده گردن را انجام میدهد و نحوه افزایش دامنه حرکتی و بهبود حالت اندامی را فرا میگیرد. دکتر فیزیوتراپی به منظور آموزش حالت اندامی صحیح از بیمار میخواهد تا هنگام انجام حرکات مقابل آینه بایستد تا اشتباههای خود را ببیند و آنها را اصلاح کند.

منبع: پزشک آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *