تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

مصرف تنقلات در نوروز را با این توصیه ها مدیریت کنید

خوردن تنقلات در طول روز به یکی از شایع‌ترین عادات غذایی در میان مردم تبدیل شده اما وقتی به تنقلات فکر می‌کنید چه چیزی به ذهن‌تان می‌آید؟ سالاد، میوه یا سیب زمینی پخته؟ یا شاید همانند اغلب مردم به خوراکی‌هایی مانند چیپس، کلوچه، شکلات، ذرت بو داده، آب نبات و… فکر می‌کنید؟

تنقلات

به گزارش عطارباشی به نقل از «پریونشن»، در اغلب مواقع وقتی می‌خواهید وزن کم کنید، مشکل‌تان وعده‌های غذایی نیستند بلکه باید حواستان به تنقلات و خوراکی‌هایی باشد که در میان این وعده‌ها مصرف می‌کنید.

پیشنهاد متخصصان تغذیه همواره این بوده است که در طول روز ۳ وعده‌ی غذایی صبحانه، ناهار و شام را حتما مصرف کنید تا کمتر نیازمند تنقلات باشید، اما اگر باز هم احساس گرسنگی کردید، ۱۰ نکته‌ای که در ادامه معرفی می‌کنیم را حتما هنگام مصرف تنقلات در ذهن داشته باشید.

اهمیت زمان‌بندی

۱.هنگام خوردن خوراکی و تنقلات ، نشسته اینکار را انجام دهید تا این حس به شما منتقل شود که یک میان وعده مصرف کرده‌اید.

۲.حتما حواستان به مقدار و میزان تنقلاتی که در طول روز مصرف می‌کنید باشد.

۳.زمانی که واقعا گرسنه هستید خوراکی را مصرف کنید و اگر به زمان یک وعده‌ی اصلی مانند ناهار نزدیک هستید، از خوردن تنقلات خودداری کنید و گرسنگی خود را با همان وعده‌ی اصلی برطرف کنید.

عاقلانه انتخاب کنید

۴.حتما سعی کنید تا میوه‌ها و سبزیجات را در وعده‌های تنقلاتی خود جای دهید.

۵.اگر واقعا گرسنه هستید، تنقلات خود را به وعده‌های کوچک غذایی تبدیل کنید. یک فنجان سوپ یا نصف یک ساندویچ سالم انتخاب‌های خوبی هستند.

۶.خوراکی‌های مختلف را امتحان کنید. اگر همیشه تنقلات شیرین مصرف می‌کنید بهتر است هرازگاهی از خوراکی‌های خوش طعم دیگر که قند کمتری دارند نیز بهره ببرید و طعم‌های مختلفی را امتحان کنید.

۷.نوشیدنی کمتر مصرف کنید تا کالری کمتری دریافت کنید. به جای مصرف چای شیرین، آب میوه‌های صنعتی و نوشابه‌ها، بهتر است از دمنوش‌ها، آب سبزیجات یا گوجه فرنگی، آب گازدار با لیمو و یا برش‌های پرتقال استفاده کنید.

زرنگ باشید!

۸.دسترسی به تنقلاتی که در اطرافتان هستند را محدود کنید. اگر دسترسی شما به خوراکی‌ها آسان باشد، احتمال اینکه آنها را مصرف کنید بالا می‌رود.

۹.گول خوراکی‌های با تنها ۱۰۰ کالری را نخورید. این خوراکی‌های صنعتی گران‌قیمت بوده و از آنجایی که به شدت فرآوری شده هستند، به هیچ وجه گرسنگی را برطرف نمی‌کنند. اگر به دنبال خوراکی‌های کم کالری و مغذی هستید این موارد را امتحان کنید:

-کرفس و ½ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی

-سیب

-ذرت بو داده کم کالری

-اسموتی حاوی ½ فنجان شیر بدون چربی، ½ فنجان توت‌های یخ زده و ۲ قاشق غذاخوری ماست چکیده

۱۰.تنقلات خود را از قبل درون ظرف آماده نگهداری کنید. ظروف کوچک خریداری کنید و خوراکی‌های خود را درون آنها بریزید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *