تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

۴ موقعیتی که در آنها نباید به سراغ ترازو بروید

وزن ما چیزی جز یک عدد نیست، اما استفاده از ترازو برای اینکه متوجه شوید تا رژیم یا برنامه‌ی لاغری‌تان کارساز هستند لازم و ضروری است. قبل از هرچیز باید بدانید که گرفتن وزن به طور روزانه کار درستی نیست و برای افرادی که در حال کاهش وزن هستند هفته‌ای یکبار وزن گرفتن با ترازو کافی است.

ترازو

به گزارش عطارباشی به نقل از «پریونشن»، در ادامه ۴ موقعیتی که در آنها نباید به هیچ وجه سراغ ترازو بروید را معرفی می‌کنیم.

۱.فردای یک تمرین سخت

انجام تمرین و ورزش سخت باعث ایجاد پارگی‌های کوچک در عضلات شده که ترمیم این پارگی‌ها به مرور زمان به تقویت عضلات کمک می‌کند. مصرف مایعات برای روند ترمیم عضلات ضروری است و همچنین می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود. برای اینکه وزن دقیق خود را بدست آورید بهتر است حداقل تا ۲ روز بعد از یک تمرین سخت روی ترازو نروید.

۲.پس از یک پرواز طولانی

پروازهایی که بیش از ۴ ساعت طول می‌کشند می‌توانند باعث به هم ریختگی تعادل مایعات و الکترولیت‌ در بدن گردند. این موضوع سبب می‌شود تا وزن شما کمی از حالت عادی بالاتر برود. اگر می‌خواهید بعد از یک پرواز طولانی خودتان را وزن کنید بهتر است هنگام پرواز آب زیادی بنوشید و از مصرف الکل و کافئین خودداری کنید.

۳.بعد از خوردن سوشی یا سوپ

غذاهای شور و پرنمک باعث می‌شوند تا بدن شما مایعات بیشتری را حفظ کرده و در نتیجه وزن‌تان بالاتر برود. برای اینکه از عدد نمایش داده شده‌ی ترازو ناامید نشوید، بهتر است بعد از خوردن غذاهای شور مانند سوشی و سوپ خود را وزن نکنید.

۴.یک هفته قبل از دوره‌ی قاعدگی

۵ روز قبل از شروع قاعدگی، هورمون‌های بدن دچار تغییراتی می‌شوند که منجر به نگهداری بیشتر آب در بدن و بروز نفخ می‌گردد. اگر در چنین شرایطی بر روی ترازو بروید به احتمال زیاد وزنتان بیشتر از آن چیزی که هست نمایش داده می‌شود.

بهترین زمان برای وزن کردن

صبح پس از بیدار شدن و به صورت ناشتا و پس از رفتن به توالت، بهترین زمان برای گرفتن وزن است. عددی که در این موقعیت مشاهده می‌کنید دقیق‌ترین و نزدیکترین عدد به وزن واقعی شماست.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *