داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

با خواص انواع جلبک دریایی خوراکی آشنا شوید

بسیاری از ما همواره تلاش می‌کنیم که رژیم غذایی خود را سرشار از سبزیجات و مواد مغذی سالم مانند کلم پیچ، کاهو و کلم بروکلی کنیم اما بسیار پیش می‌آید که از مصرف برخی سبزی‌ها مانند جلبک دریایی خوراکی غافل می‌شویم.

جلبک دریایی خوراکی

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲»، جلبک دریایی خوراکی سرشار از مواد مغذی مفید است که حتی سبزی‌های دیگر آنها را دارا نیستند. در واقع می‌توان گفت جلبک دریایی خوراکی مغذی‌ترین غذای گیاهی در زمین می‌باشد.

اغلب مردم می‌دانند که جلبک دریایی سرشار از ید است اما از این موضوع آگاهی ندارند که ید چقدر می‌تواند برای سلامت ما ضروری میباشد. یُد برای سلامت و عملکرد غده تیروئید حیاتی بوده و همچنین به تنظیم هورمون‌ها کمک می‌کند. کمبود ید در بدن می‌تواند به عارضه‌هایی مانند ضعف عضلات، افسردگی و گواتر منجر گردد. البته فراموش نکنید که دریافت بیش از حد ید نیز می‌تواند عوارضی مختلفی داشته باشد.

جلبک دریایی خوراکی خاصیت ضد التهابی داشته و سرشار از آنتی اکسیدان‌هاست. کلروفیل موجود در این گیاه به از بین بردن سموم در بدن کمک کرده و همچنین جلبک حاوی خواص ضد ویروسی و ضد سرطانی می‌باشد.

در ادامه بهترین انواع جلبک دریایی خوراکی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید با جای دادن آنها در رژیم غذایی خود از فواید بی‌نظیرشان بهره‌مند گردید.

جلبک نوری ( Nori )

شاید اسم این جلبک را شنیده باشید، از این جلبک در تهیه‌ی سوشی استفاده می‌شود و در واقع در دسترس‌ترین نوع جلبک می‌باشد. این گیاه سرشار از ید، ویتامین ب۱۲ و مواد معدنی است.

جلبک کونبو ( Kombu )

این جلبک در بسیاری از سالاد‌ها دیده می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید این جلبک را به شکل نودل برش زده و بعنوان یک پاستای گیاهی از آن استفاده کنید. این جلبک طعم بسیار خوب و دلپذیری دارد.

جلبک ارامه ( Arame )

این جلبک قهوه‌ای رنگ باید قبل از مصرف به خوبی خیس داده شده و در آب بماند. طعم آن شیرینی ملایمی داشته و می‌توانید در پخت و پز از این گیاه استفاده کنید. ارامه سرشار از ویتامین‌های آ و کا بوده و همچنین شامل مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، پتاسیم و لیگنان می‌باشد.

جلبک دالس ( Dulse )

این جلبک را به صورت خام مصرف کنید. رنگ آن قرمز بوده و می‌توان بعنوان ادویه نیز از آن در آشپزی استفاده کرد. دالس حاوی مقادیر خوبی از کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن می‌باشد که برای پیشگیری از پوکی استخوان و تضمین سلامت مفاصل بسیار مفید است.

جلبک هیجیکی ( Hijiki )

این جلبک را می‌توانید به سوپ و خوراک‌های مختلف اضافه کنید. هیجیکی سرشار از ویتامین کا، منیزیم، کلسیم و آهن می‌باشد. همچنین این جلبک دارای فیبر بوده که به پاکسازی دستگاه گوارش کمک شایانی می‌کند.

جلبک اسپیرولینا ( Spirulina )

این پودر گیاهی در واقع جلبک نیست اما ارزش معرفی کردن را دارد. اسپیرولینا ۷۰ درصد پروتئین بوده و همچنین غنی از ویتامین ب۱۲ می‌باشد که آن را به انتخابی عالی برای گیاه‌خوران تبدیل کرده است.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *