سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

عوارض طبیعی بلفاروپلاستی؛تورم و کبودی

انتظار می‌رود که افراد، در اوایل دوره بهبودی بعد از بلفاروپلاستی با ناراحتی‌های خفیف مواجه شوند. با این‌حال، ‌اگر شدت درد واقعا زیاد باشد یا تغییراتی در بینایی فرد به‌وجود بیاید، باید سریعا با مطب جراح تماس گرفت و از او کمک خواست.
در طول دوره بهبودی، خصوصا در چند روز اول، کبودی و قرمزی در ناحیه چشم ‌به‌همراه تورم شکل می‌گیرد. این احتمال هم وجود دارد که سفیدی چشم قرمز شود. به‌طور کلی، بهبودی کامل بعد از بلفاروپلاستی به چنین هفته زمان نیاز دارد و در این مدت اصلا نباید از محصولات آرایش چشم استفاده کرد.
وقتی که تورم پلک به اندازه کافی فروکش کرد،‌ شما می‌توانید در صورت لزوم از لنزهای تماسی استفاده کنید،‌ اما تا پیش از فروکش کردن تورم نباید چنین کاری را انجام بدهید. استفاده از عینک نیز بعد از جراحی بلفاروپلاستی هیچ مانعی ندارد، اما این کار باید با دقت انجام شود.
معمولا بخیه‌هایی که برای بلفاروپلاستی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بعد از ۴ تا ۷ روز از بین می‌روند و شما به جدا کردن آن‌ها نیازی پیدا نخواهید کرد. با این‌حال، اگر جراح از بخیه‌های عادی استفاده کرده باشد، باید آن‌ها را یک هفته بعد از جراحی باز کند.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *