آشپزیغذای بین المللی

طرز تهیه ژیگو ( فرانسه )

مواد لازم ژیگو

گوشت ران گوسفند یا گوساله:  ۱ عدد

سیر:  ۱۰ حبه

سیب زمینی:  ۳ عدد

پیاز: ۲ عدد

رب گوجه فرنگی: ۳ قاشق غذاخوری

ترخون و نمک و فلفل: مقدار لازم

طرز تهیه ژیگو ( فرانسه )

استخوان ران را خارج کنید و چربی های اضافی روی گوشت را با چاقو جدا کنید و دور بیندازید سپس داخل گوشت را با چاقو سوراخ هایی ایجاد کنید و داخل هر کدام ۱ عدد سیر و مقداری ترخون وارد نمایید.

طرز تهیه ۱ :

داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود سپس گوشت را در روغن داغ تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند ؛ پیاز خلالی خرد شده ، رب گوجه فرنگی و ۴ لیوان آب را به گوشت اضافه نمایید و حرارت را کم کنید تا ژیگو بپزد و آب غذا تمام شود ( در پایان پخت نمک و فلفل اضافه کنید ).

پس از پخت ژیگو را به صورت رولتی برش بزنید و سس باقی مانده را روی گوشت بریزید و سرو کنید ( میتوانید سیب زمینی را به صورت مکعب های کوچک خرد کنید و با مقداری سیر خرد شده سرخ کنید و دور ژیگو بچینید ).

طزر تهیه ۲ :

برای تهیه ژیگو در فر ابتدا فر را با دمای ۱۶۰درجه سانتیگراد روشن کنید ؛ سیب زمینی ها را به صورت مکعب های درشت خرد کنید ، ته سینی فر را چرب کنید و سیب زمینی و چند سیر با پوست را داخل سییی بریزید و پخش کنید سپس گوشت را روی سیب زمینی ها قرار دهید.

روی گوشت را با کره یا روغن مایع خوب چرب کنید و نمک و فلفل بپاشید سپس ۲ لیوان آب اضافه کنید و به مدت ۲ – ۳ ساعت داخل فر قرار دهید تا گوشت بپزد ( برای تست گوشت چاقویی را داخل گوشت فرو ببرید و اگر پس از بیرون کشیدن خون دیدید یعنی گوشت نپخته است ).

پس از پخت سیب زمینی های کباب شده را داخل ظرف بریزید ، ژیگو را با چاقو به صورت رولت های باریکی برش بزنید و روی سیب زمینی ها قرار دهید و در انتها عصاره ای را که ته سینی باقی مانده است روی گوشت بریزیدو سرو کنید.

منبع: ایران کوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *