اعصاب و روانسلامتینکات سلامتی

آلودگی کف بیمارستان منبع انواع عفونت ها.!

آلودگی کف بیمارستان را جدی بگیرید

گروهی از محققان آمریکایی بعد از مطالعه اخیرشان اعلام کردند که کف طبقات بیمارستان‌ها می‌توانند یکی از منابع پنهان عفونت‌های ناشی از مراقبت‌های بهداشتی باشند و حتی به سرایت عوامل بیماری‌زا مانند کلستریدیوم دیفیسیل و MRSA کمک کنند. آنان در حال انجام مطالعات دقیق‌تر برای تایید این یافته‌های مهم هستند. گزارشی از این مطالعه در American Journal of Infection Control منتشر شده است.
عفونت‌های ناشی از مراقبت‌های بهداشتی، یکی از انواع عفونت‌ها هستند که درحین مراقبت‌های بهداشتی مانند بستری شدن بیماران در بیمارستان یا مراقبت در آسایشگاه به‌وجود می‌آیند. این عفونت‌ها، تهدید مهمی برای سلامتی بیماران به شمار می‌روند، اما معمولا قابل پیشگیری هستند.
به‌گفته محققان، اقداماتی که برای ضدعفونی کردن در محیط بیمارستان‌ها انجام می‌گیرند، معمولا به سطوح خاصی اختصاص دارند که بیشتر از همه توسط دست‌های کارکنان و بیماران لمس می‌شوند. با این‌که کف طبقات بیمارستان‌ها در گروه این سطوح خاص قرار نمی‌گیرند و مورد توجه نیستند، اما میزان آلودگی در آن‌ها بسیار زیاد است.
مسئولان بسیاری از بیمارستان‌ها معتقدند که اقدامات احتیاطی مناسبی را برای محافظت از محیط بیمارستان انجام می‌دهند، این مطالعه نشان‌دهنده آن است که پاکیزگی محیط‌های بیمارستانی تضمین‌شده نیست و درنتیجه کارکنان و بیماران باید نسبت به این موضوع آگاه باشند.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *