تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ایویتامین و مواد معدنی

با چند راهکار ساده عاشق سبزیجات شوید!

همه‌ی ما می‌دانیم که باید تغذیه‌ی سالم با سبزیجات داشته باشیم. اما اگر شما، همسرتان یا کودکانتان از خوردن سبزیجات لذت نمی‌برید با عطارباشی همراه شوید:

تغذیه‌ی سالم با سبزیجات می‌تواند آسان‌تر و خوشمزه‌تر از آنچه فکر می‌کنید باشد.

اولین مرحله از جایی شروع می‌کنیم که روی انتخاب آنچه می‌خورید تأثیر می‌گذارد: میل.

قانون طلایی مواد غذایی: عطر و طعم غذا مهم است و باید خوشمزه باشد.

نمک و فلفل به تنهایی کافی نیست. از ترکیب ادویه‌های مختلف یا اضافه کردن سس سویا یا روغن زیتون و آب لیمو استفاده کنید سپس مقدار کمی پنیر پارمزان اضافه کنید. همچنین می‌توانید سبزیجات را بخار پز کرده و با گوجه و سس پنیر میل کنید.

به سرآشپز آهنی تبدیل شوید

زمانی تمایل به خوردن سبزیجات پیدا می‌کنید که خودتان خرید کنید. کودکان نیز زمانی به خوردن میوه و سبزیجات تمایل پیدا می‌کنند که خودشان آن‌ها را انتخاب کرده باشند.

سبزیجات فصل را خریداری کرده و با استفاده از دستورالعمل‌های آشپزی غذاهای خوشمزه درست کنید و تغذیه‌ی سالم با سبزیجات را به شیوه‌ای متفاوت تجربه کنید.

همچنین می‌توانید با یکی از دوستان یا نزدیکانتان برای داشتن تغذیه‌ی سالم با سبزیجات رقابت کنید.

استراتژی دیگر اضافه کردن میوه و سبزیجات به غذاهایی است که اعضای خانواده دوست دارند. سبزیجات را ریز کنید و به غذاهای مورد علاقه‌ی فرزندتان مانند سس اسپاگتی، سالاد تن ماهی و یا سوپ مرغ اضافه کنید. کدو و هویج را هم فراموش نکنید.

کودکان خود را مجبور نکنید

پدر و مادرتان مجبورتان می‌کردند همیشه سبزیجات بخورید؟ این استراتژی اصلاً جواب نمی‌دهد.

همیشه در ظرف غذای کودکتان سبزیجات بگذارید اما به او هم اجازه‌ی نه گفتن بدهید. نباید به آن‌ها این حس القا شود که دارند گول می‌خورند.

هدف این است که در هر وعده‌ی غذایی میوه و سبزیجات بخورید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید. تغذیه‌ی سالم با سبزیجات برای کودکان بسیار توصیه می‌شود.

برخی کودکان نیاز دارند غذای جدید را ۵، ۱۰ یا حتی ۱۲ بار قبلاً در ظرف غذای خود دیده باشند تا آن را امتحان کنند. همچنین باید ببینند که شما نیز آن را می‌خورید.

مردم روزانه پول زیادی در کافی شاپ‌ها برای خوردن اسموتی خرج می‌کنند. پولتان را نگه دارید. فقط کافی است میوه‌ها و سبزیجات را با مقداری شیر، ماست، آبمیوه یا یخ در یک مخلوط کن بریزید تا یکدست شوند.

اسموتی یک از آسان ترین راه‌ها برای امتحان کردن میوه‌ها و سبزیجات جدید مخصوصاً برای کودکان است.

از دل برود هر آنکه از دیده برفت

هویج و کرفس و فلفل را خورد کنید و در یخچال جلوی چشم قرار دهید. با اینکار اولین میان وعده‌ای که در دسترس شما و خانواده‌تان قرار می‌گیرد تغذیه‌ی سالم با سبزیجات است.

همه‌ی اعضای خانواده در کنار هم غذا بخورند

تحقیقات اخیر نشان داده است کودکان زمانی که خانواده در کنار هم غذا می‌خورند میل بیشتری به غذا پیدا می‌کنند.

موبایل‌ها را کنار بگذارید و به غذا و یکدیگر توجه کنید.

منبع: webmd

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *