درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

آشنایی با معاینات و آزمایش‌های لازم برای تشخیص اوتیسم

زمانی که در رشد کودک تأخیر دیده می‌شود. آزمایش‌های بیشتر به پزشک کمک می‌کند که بفهمد آیا بیماری اوتیسم دارد یا بیماری دیگری با علائم مشابهی مانند تأخیر در صحبت کردن و اختلال رفتاری است.

ارزیابی رفتاری

دستورالعمل‌های مختلفی برای کمک به پزشک در تشخیص نوع اختلال مربوط به تأخیر در رشد وجود دارد. مانند:

سوابق پزشکی

در این روش پزشک سؤالات کلی درباره‌ی رشد کودک می‌پرسد مانند سؤال در مورد اینکه آیا کودک به اشیا با دست اشاره می‌کند یا خیر. کودکانی که اوتیسم دارند معمولاً به چیزهایی که می‌خواهند اشاره می‌کنند.

دستورالعمل‌های تشخیصی برای اوتیسم

انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان آمریکا (AACAP) دستورالعمل‌هایی برای تشخیص بیماری اوتیسم ثبت کرده است. این معیارها برای تشخیص درست پزشک از بیماری اوتیسم طراحی شده است.

مشاهدات بالینی

پزشک ممکن است بخواهد کودک را در شرایط مختلف ببیند. از پدر و مادر در مورد رفتارهای خاصی که در این بیماری برای کودک معمول است نیز می‌پرسد.

آزمون‌های هوش و رشد

انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان آمریکا (AACAP) آزمون‌هایی را توصیه می‌کند تا از طریق آن‌ها مشخص شود که آیا تأخیر رشدی کودک روی توانایی او برای فکر کردن و تصمیم گیری تأثیر دارد یا خیر.

ارزیابی جسمی و آزمایش‌ها

آزمایش‌های دیگری برای مشخص شدن این که آیا مشکلات جسمی علائم را به وجود آوردند یا خیر باید انجام شود این آزمایش‌ها عبارت‌اند از:

معاینه‌ی فیزیکی

این معاینات شامل دور سر، وزن، اندازه گیری قد به منظور فهمیدن اینکه کودک رشد طبیعی داشته است یا خیر انجام می‌شود.

آزمون‌های شنوایی

گاهی مشکلات شنوایی منجر به تأخیر رشد به خصوص در زمینه‌هایی مانند مهارت‌های اجتماعی و زبان می‌شود. 

آزمایش مسمومیت با سرب

این آزمایش به خصوص برای کودکان مبتلا به بیماری پیکا (میل به خوردن چیزهایی که ارزش غذایی ندارند مانند رنگ) انجام می‌شود. کودکان دارای تأخیر رشد معمولاً به گذاشتن اشیا در دهان خود با اینکه از سن معمول آن گذشته است ادامه می‌دهند. این امر ممکن است منجر به مسمومیت شود که باید سریعاً شناسایی و درمان شود.

 

منبع: اینفوسلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *