سلامتیسلامتی مو

آشنایی با ۱۰ تغذیه ی مناسب مو!

تغذیه‌ی مناسب مو به شما کمک می‌کند مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت و نگهداری از مو‌های خود را بشناسید. در ادامه با برخی از این مواد غذایی آشنا می‌شویم:

ماهی سالمون برای درخشندگی

ماهی‌هایی مانند سالمون، ساردین و خال مخالی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. بدن به طور طبیعی نمی‌تواند این چربی‌های سالم را تولید کند بنابراین باید از طریق غذا یا مکمل‌ها جذب بدن شوند. این چربی‌ها از بدن در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کنند و علاوه بر این برای رشد مو و شفاف شدن آن نیز لازم‌اند.

ماست یونانی برای رشد

ساختمان تارهای مو از پروتئین است. ماست یونانی به دلیل داشتن ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک) کمک می‌کند خون به پوست سر رسیده و باعث رشد بهتر موها شود. همچنین از نازک شدن تارهای مو و ریزش جلوگیری می‌کند.

اسفناج برای جلوگیری از شکنندگی موها

تغذیه‌ی مناسب مو اسفناج را به شما پیشنهاد می‌کند. مانند بسیاری از سبزیجات اسفناج سرشار از مواد مغذی شگفت انگیز است. اسفناج سرشار از ویتامین A، آهن، بتا کاروتن، فولات و ویتامین C می‌باشد. این مواد مغذی برای سلامتی پوست سر و موها بسیار لازم‌اند. همچنین موها را مرطوب نگه داشته و مانع شکستن آن‌ها می‌شوند. کلم پیچ نیز عملکردی شبیه اسفناج دارد.

میوه‌ی گواوا برای جلوگیری از شکنندگی

این میوه‌ی گرمسیری به دلیل داشتن ویتامین C مانع شکنندگی موها می‌شود. یک فنجان گواوا حاوی ۳۷۷ میلی گرم ویتامین C می‌باشد که ۴ برابر بیشتر از حداقل میزان توصیه شده‌ی روزانه است.

غلات غنی شده با آهن و حبوبات برای جلوگیری از ریزش مو

کمبود آهن باعث ریزش مو می‌شود. اما می‌توانید این ماده‌ی مغذی را در غلات غنی شده، حبوبات، پاستا، دانه‌های سویا، عدس، گوشت و جگر، صدف و سبزیجات سرشار از آهن است.

مرغ بدون چربی برای ضخیم شدن تارهای مو

زمانی که پروتئین کافی به بدن نمی‌رسد رشد مو متوقف می‌شود. در این زمان رشد مو متوقف شده و موهای قدیمی نیز در حال ریزش‌اند و فرد دچار ریزش مو شده است. برای به دست آوردن پروتئین لازم از گوشت مرغ و بوقلمون استفاده کنید. این مواد غذایی چربی اشباع شده‌ی کمتری نسبت به گوشت گاو دارند.

سیب زمینی برای جلوگیری از خشکی مو

موهای خشکی دارید که درخشندگی‌اش را از دست داده است؟ سیب زمینی شیرین حاوی آنتی اکسیدان خوبی به نام بتا کاروتن است. بدن بتا کاروتن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. این ویتامین خشکی مو را از بین می‌برد. همچنین غدد پوست سر را تحریک می‌کند تا مایع روغنی به نام سبوم تولید کنند که مانع خشکی موها شود. تغذیه‌ی مناسب مو بتا کاروتن موجود در سایر سبزیجات نارنجی مانند هویج، کدو و انبه را نیز به شما پیشنهاد می‌کند.

دارچین برای گردش خون

این ادویه را روی نان تست و قهوه‌ی خود بریزید. این ماده‌ی غذایی باعث بهبود گردش خون می‌شود. جریان خون اکسیژن و مواد مغذی را به فولیکول‌های مو می‌رساند.

تخم مرغ برای رشد موها

یکی دیگر از مواد غذایی مورد توجه در تغذیه‌ی مناسب مو تخم مرغ است که سرشار از پروتئین و آهن می‌باشد. همچنین سرشار از ویتامین B (بیوتین) است که به رشد موها کمک می‌کند. کمبود این ویتامین نیز می‌تواند منجر به ریزش مو شود. بیوتین همچنین به تقویت ناخن‌های شکننده نیز کمک می‌کند.

صدف برای پرپشت کردن موها

صدف سرشار از زینک است. کمبود این ماده‌ی معدنی در رژیم غذایی می‌تواند منجر به ریزش مو و مژه شود. سلول‌های مو با کمک زینک مقاوم می‌شوند. این ماده‌ی معدنی را در گوشت گاو، خرچنگ و غلات غنی شده می‌توان یافت.

مو بخش مهمی از زیبایی هر فردی است. پس تغذیه‌ی مناسب مو را جدی بگیرید. همچنین این مواد غذایی علاوه بر تضمین سلامت مو‌ها صدها خاصیت دیگر برای بدن دارند.

منبع: اینفوسلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *