تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

با تجهیزات کراس فیت بیشتر آشنا شوید

<!–
–> احتمالاً شما هم در خصوص ورزش کراس فیت مطالبی را خوانده‌اید و کم تا بیش با آن آشنا هستید. به طور کلی می‌توان گفت: ورزش کراس فیت ترکیبی از تمرینات مقاومتی، انفجاری، سرعتی، تمرین بر پایه وزن بدن، ژیمناستیک و تمرین‌های استقامتی است. از این ورزش عمر زیادی نمی‌گذرد چرا که برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ میلادی معرفی شد.

تمرینات کراس فیت معمولاً یک ساعت به طول می‌انجامد.

مسابقات کراس فیت از سال ۲۰۰۷، هر سال در فصل تابستان برگزار می شود. در مسابقات این رشته، عمدتاً از آیتم‌هایی که ورزشکاران در کلاس‌های تمرینی کراس فیت انجام داده‌اند، استفاده می‌شود، اما گاهی اوقات آیتم‌های جدید و غیر منتظره‌ای نیز ارائه می‌شود که از این دست می توان به شنا و پرتاب وزنه اشاره کرد.

از اردیبهست ماه سال ۱۳۹۵ برند Nation Fitness بصورت رسمی وارد ایران شد.

حضور رسمی Nation Fitness در ایران

گرچه مدت زیادی از تشکیل فدراسیون کراس فیت در ایران نمی‌گذرد اما ورزشکاران با استعداد ایرانی با تجهیزات محدود مشغول به انجام به‌روزترین تمرینات کراس فیت در باشگاه‌های ورزشی و خانگی هستند.

کارکنان شرکت Nation Fitness در سال گذشته‌ی میلادی، بیست و یکمین سالگرد تاسیس این برند را جشن گرفتند. این کمپانی در سال ۱۹۹۷ توسط پاول چنگ Paul Cheng در شهر صنعتی تایچونگ تایوان با عرضه محصولات متنوع و تخصصی در زمینه کراس فیت و ورزش‌های فانکشنال تاسیس شد و تجهیزاتی همچون وال بال، مدیسن بال، کلایمب روپ، میله هالتر، صفحه وزنه، بتل روپ، میز SLED ، GHD ، طناب‌های کابلی، توپ بوسو و کش‌های کالیستنیکس در میان محصولات Nation Fitness دیده می‌شود.

تجهیزات ورزشی Nation Fitness فقط به کراس فیت محدود نمی‌شود و در رشته‌های Functional  Body Weight  پاور لیفتینگ، کالیستنیکس و وزنه برداری هم تنوع بالایی دارند. بطوری که در سال ۲۰۰۹ میلادی در مسابقات وزنه برداری تایوان از صفحه وزنه و میله هالترهای این برند استفاده شده است.

در حدود یک سالی که از ورود این برند به ایران گذشته است، ورزشکاران حرفه‌ای زیادی با محصولات این شرکت کار کرده‌اند و حتی ارگان‌هایی مانند سازمان آتش نشانی، ناجا، فدراسیون ورزش‌های همگانی، باشگاه فوتبال ذوب آهن و باشگاه‌های ورزشی تهران از محصولات Nation Fitness استفاده می‌کنند.

در سال‌های اخیر ورزش دیگر فقط به کار با دستگاه‌های بدنسازی و وزنه محدود نمی شود و ورزش‌هایی که بر پایه وزن بدن هستند مانند ورزش‌های فانکشنال، ورزش تی ار ایکس و ورزش‌های معلق سهم عمده‌ای از تمرینات روزانه ورزشکاران را به خود اختصاص داده و مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

منبع: علم ورزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *