سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

راهکارهایی برای پیشگیری از افتادگی پوست!

افتادگی پوست، یکی از اتفاقات اجتناب‌ناپذیر همراه با پیری است و همه افراد با آن مواجه می‌شوند، غیر از افراد معدودی که از نظر ژنتیکی واقعا پوست فوق‌العاده‌ای دارند. با این‌حال، همه ما می‌توانیم اقداماتی را انجام بدهیم که افتادگی پوست را به حداقل برسانند. دکتر جاستین هکستال (متخصص پوست)، به مهم‌ترین سوال‌های ما درباره پیشگیری از افتادگی پوست و درمان آن پاسخ می‌دهد.

برای پیشگیری از افتادگی پوست، چه کارهایی می‌توانیم انجام بدهیم؟

واقعیت این است که به مرور زمان، حجم صورت ما هم کمتر و کمتر می‌شود. این کاهش حجم از چند جنبه معنا پیدا می‌کند: از بین رفتن بخشی از درم، چربی‌های صورت و تغییرات استخوانی. علاوه بر این، شواهد علمی و مهمی وجود دارند مبنی بر این‌که عوامل بیرونی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی هوا، استرس و… دارای اثرات زیان‌بار مختلفی برای پوست هستند.
با این‌حال، داشتن رژیم غذایی سالم و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها،‌ سیگار نکشیدن یا ترک آن، کنترل استرس و استفاده از عینک‌های آفتابی استاندارد، همگی در کنار هم می‌توانند عوامل بیرونی موثر در پیری و افتادگی پوست را کنترل کنند و پیامدهای‌شان را به‌طور قابل توجهی کاهش بدهند. مجموعه‌ای از مطالعات اخیر نشان می‌دهند که این عوامل بیرونی می‌توانند حتی از ژنتیک هم نقش مهم‌تر و موثرتری ایفا کنند.
منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *