روشهایی برای اینکه بدون بدتر شدن آلرژی در فضای آزاد ورزش کنیم - مجله سلامتی عطارباشی

روشهایی برای اینکه بدون بدتر شدن آلرژی در فضای آزاد ورزش کنیم

سوال: دوست دارم بیشتر در بیرون تمرین کنم نه در باشگاه، اما آلرژی دارم. آیا راهی وجود دارد که از این طریق بتوانم از شر عطسه و خارش بعد از تمرین رها شوم؟

پاسخ: اگر تحت نظر پزشک هستید و آلرژیتان آنقدر شدید نیست که شما را در معرض خطر شدید قرار دهد، این نکات پیش از تمرین می تواند در آلرژی موثر باشد.

ابتدا میزان گرده را در سایت هواشناسی چک کنید تا ببینید شرایط چگونه است. اگر این میزان متوسط یا بیشتر است باید قطعا تمرین خود را تا زمانی که این میزان گرده کاهش یابد به تاخیر بیاندازید. هم چنین بهتر است بعد از باران برای پیاده روی بیرون بروید، چون باران گرده غبار را با خود پاک کرده است. اما در روزهای بادی برای دویدن یا دوچرخه سواری بیرون نروید زیرا محرک های آلرژن در این زمان بیشتر است.

قبل از اینکه کتانی های خود را بپوشید بهتر است قرص ضد آلرژی بخورید. روش های غیرخواب آور نیز گزینه های خوبی هستند چون بی انرژی و کم فعالیتتان نمی کنند. هم چنین کورتیکواستروئید از داخل بینی نیز گزینه خوبی است.

هنگامی که بیرون هستید و آماده ورزش کردن، از عینک های آفتابی کاملا پوشاننده استفاده کنید که بتواند از لحاظ فیزیکی مانع ورود ریز گردها و سایر مواد آلرژن به چشم و خیس شدن آن بشود. بینی قرمز و ملتهب می شود، یک روسری کوچک را دور گردن بپیچید تا در صورت لزوم آن را بالا بکشید.

اگر هیچ کدام از این نکات در کاهش خارش و حساسیت آلرژیتان موثر نبود، به پزشک متخصص آلرژی مراجعه کنید که بتواند با معاینه نوع خاص آلرژیتان را شناسایی کند، و داروهای بهتری برایتان تجویز کند و مشخص کند که آیا مشکل تنفسی جدی تری دارید یا خیر.

مقاله مرتبط :   روشی را برای درمان ژنتیکی واکنش‌های آلرژیک!
منبع: مجله تناسب اندام

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.