داروهای گیاهیروغن هاعطارباشی و طب سنتی

روغن های گیاهی برای تسکین بیماری آرتروز

اکثر مردم فکر می‌کنند که رایحه درمانی فقط به حمام کردن و استفاده از محصولات زیبایی ختم می‌شود، اما اینطور نیست. شما می توانید با رایحه درمانی و استفاده از روغن‌های طبیعی بسیاری از مشکلات خود را تسکین داده و یا درمان کنید. در این نوشتار ۵ روغنی که بهترین اثر را در تسکین عارضه‌های مرتبط به بیماری آرتروز دارند معرفی خواهیم کرد. این روغن ها می‌توانند در بهبود بیماری‌های مانند آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی)، نقرس و فیبرومیالژیا موثر باشند. قبل از استفاده از این روغن‌ها حتما با متخصص مشورت کنید.

بیماری آرتروز

روغن فلفل سیاه

به گزارش عطارباشی به نقل از«کر۲»، این روغن را به صورت رقیق و در مقدار کم برای تسکین درد مفاصل استفاده کنید. روغن فلفل سیاه حس گرمی لذت بخشی را به شما منتقل می‌کند و ترکیبات آن باعث می‌شوند تا درد ناشی از بیماری آرتروز تسکین یابد. این روغن بسیار قوی بوده و ممکن است برای پوست‌های حساس کمی ناملایم باشد. یک یا دو قطره از روغن فلفل سیاه را با یک قاشق چای‌خوری از روغن‌های گیاهی ملایم (مانند روغن زیتون) ترکیب کنید تا حالتی آبکی گرفته و پوستتان را اذیت نکند.

روغن میخک

یک روغن ضد درد طبیعی که برای انواع درد کارساز است و برای تسکین روماتسیم مفصلی، استئوآرتریت و نقرس بسیار مناسب می‌باشد. این روغن نیز بسیار قوی بوده و باید تنها یک قطره از آن را با یک قاشق چایخوری روغن گیاهی ملایم مانند روغ زیتون ترکیب کنید تا پوستتان را اذیت نکند. همچنین مطمئن شوید که به این روغن حساسیت نداشته باشید.

روغن زنجبیل

این روغن با گرمایی تسکین دهنده همراه است که به کاهش درد مفاصل و بیماری آرتروز کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از روغن زنجبیل برای تسکین درد عضلات و خشک شدن آنها در اثر بیماری فیبرومیالژیا استفاده کنید. یک یا دو قطره از این روغن را به یک قاشق چای‌خوری روغن گیاهی ملایم اضافه کنید و آن را بر روی مفاصلی که درد دارند بمالید.

روغن اسطوخودوس

هم درد را تسکین داده و هم سیستم عصبی را آرام می‌کند. روغن اسطوخودوس برای کاهش درد مفاصل و عضلات مفید بوده و همچنین سفتی و خشکی آنها را کاهش می‌دهد. اگر درد نمی‌گذارد شب‌ها بخوابید، یک یا دو قطره روغن اسطوخودوس را قبل از خواب به کف پاها یا دستان خود بمالید. این روغن بر خلاف روغن‌های قبلی نیازی به رقیق کردن ندارد و اغلب مردم می‌توانند از آن استفاده کنند. اگر پوست‌تان به شدت حساس است، دو قطره از روغن اسطوخودوس را با چهار قطره از یک روغن گیاهی ملایم مانند روغن نارگیل ترکیب کنید.

روغن علف لیمو

این روغن می‌تواند برای بافت‌های همبند و تاندون‌های مربوط به مفاصل مفید باشد. چند قطره از روغن علف لیمو را با یک قاشق چای‌خوری روغن گیاهی ملایم ترکیب کرده و استفاده کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *