تمرین با وزنه برای یوگا کاران

تمرین با وزنه برای یوگا کاران

اکثر ما یک نوع از ورزش را دوست داریم و به آن می چسبیم. اما اخیرا باور بر این است که برای داشتن تناسب اندام، تمرین با وزنه نیز ضروری است. آیا بعد از کار با وزنه شانه و عضلات لگن خشک نمی شود، و می توانم حرکات کششی یوگا را انجام دهم؟

به آرامی شروع کنید و بدانید چه زمانی عقب نشینی کنید

اگر یوگا کاریی هستید که سابقه تمرین با وزنه را ندارید، به آرامی شروع کنید. ممکن است شنیده باشید که وزنه های سنگین نتایج بهتری دارد، اما بهتر است یوگا کاران سبک کار کنند مخصوصا در ابتدای تمرینشان. ابتدا با وزنه های سبک کار کنید سپس به آرامی سنگین تر کنید. محققان می گویند مزیت بدنسازی به خاطر وزنی که به عضلات وارد می کنید نیست، بلکه میزان خسته شدن عضلات است. بنابراین می توانید با وزنه سبک تر کار کنید اما تعداد تکرارها را افزایش دهید.

افرادی که به طور منظم یوگا کار می کنند، هوشیاری زیادی از لحاظ تعادل بدنی دارند که برای شروع دوره بدنسازی خوب است.

یوگا کاران باید سعی کنند دو تا سه بار در هفته یوگا کار کنند. اما زمانی که لازم شد باید عقب نشینی کنند. وقتی آسیب می بینید قطعا نباید تمرینات وزنه داشته باشید.

تمرین با وزنه به عنوان پیشگیری از آسیب

تمرین با وزنه تنها مکملی برای یوگا نیست بلکه کلید پیشگیری از آسیب است. تمام یوگا کارانی که در ناحیه شانه آسیب دیده اند باور دارند که یوگا فقط انعطاف پذیری و تحرک نیست بلکه در قدرت بدنی نیز نقش دارد. حرکت آسانا برای طرفین بدن خوب است اما هیچ کاریی برای کمر نمی کند – بنابراین در حالی به زندگی ادامه می دهید که بالاتنه ضعیفی دارید، این یعنی آسیب به شانه.

به علاوه، یوگا کاران همواره می گویند عضلات چهار سر ران قوی دارند اما پشت پای ضعیف، یعنی اگر برای قوی کردن عضلات پشت پا تلاش نکنند در معرض آسیب قرار می گیرند.

تعادل داشته باشید

تمرین با وزنه و تناوب تمرینی HIIT باعث می شود نقاط ضعیف تر را تقویت کنید. انعطاف پذیری و قدرت؟ کسی می تواند بسیار انعطاف پذیر باشد اما از قدرت کافی برای داشتن رباط ها و عضلات سالم برخوردار نباشد.

تمرین با وزنه روش فوق العاده ایست که می توان از طریق آن قدرت و استقامت را به بدن بیافزایید. عدم تعادل عضلانی اسکلت بدن را از تعادل خارج می کند و فشار زیادی به مفاصل وارد می کند. برای داشتن استخوان های متعادل و متمرکز در مفاصل باید حرکت مناسب و تعادل همسانی داشته باشید.

منبع: پارس ناز

نویسنده مطلب:




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.