تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

یکبار در هفته ورزش کنید

روزهایی در هفته وجود دارند که شما مشغول کار و فعالیت های اجتماعی هستید و نمی توانید به کلاس یوگا، دوچرخه ثابت و ورزش های دیگر بروید. اما اگر نگران این موضوع هستید که نمی توانید از مزایای ورزش منظم بهره ببرید، کافی است که تنها یک بار در هفته ورزش کنید تا از مزایای فوق العاده ی آن بهره مند شوید.

این تمرین های ورزشی، تنها ۱۲ دقیقه به طول می انجامد و جز صندلی یا یک بالشت کوچک نیاز به وسیله ی دیگری ندارد. بنابراین هیچ بهانه ای برای انجام ندادنش ندارید. تمام چیزی که به آن نیاز دارید بدن خود و یک تایمر اینتروال است. این تمرینات اینتروال با شدت بالا را در خانه نیز می توانید انجام دهید.

طبق مطالعات جدید، افرادی که ۱۵۰ دقیقه را به ورزش ملایم یا ۷۵ دقیقه را به ورزش قدرتی در هفته می پردازند، در مقایسه با افرادی که هرگز این کار را نمی کنند، کمتر در خطر مرگ و میر هستند.

این خبر برای افرادی که وقت زیادی برای ورزش کردن ندارند، بسیار خوشحال کننده است. برای اثبات این موضوع، محققان ۶۳۰۰۰ فرد بزرگسال (که ۴۴ درصد آنها زن بودند و سن متوسط آنها ۵۸ سال بود) را در طی ۹ سال مورد بررسی قرار دادند. این افراد در مقایسه با افرادی که اصلا ورزش نمی کردند، ۳۰ درصد کمتر دچار مرگ و میر، ۴۰ درصد کمتر دچار بیماری های قلبی و ۱۸ درصد کمتر دچار سرطان شدند.

مطالعه ی حاضر نشان می دهد که فعالیت های غیرمکرر که بیشتر در زندگی های پر مشغله رخ می دهد، حتی در افراد چاق و مبتلا به فاکتورهای ریسک اصلی نیز دارای فواید بسیاری می باشد. با این وجود می توان گفت که حتی کمی فعالیت و تحرک نیز بهتر از بی تحرکی است، پس بهتر است حداقل هفته ای یکبار هم که شده ورزش کنید .

منبع: برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *