پرهیزاتدرمان بیماریسلامتینکات سلامتی

شناسایی عوامل خطر بیماری قلبی در بیماران دیابتی

قرار گرفتن بیماری دیابت در کنار عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، خطر ابتلا به این بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. مهم‌ترین عوامل خطر عبارت‌اند از فشار خون بالا، کلسترول خون بالا، چاقی،‌ سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری‌های قلبی و استفاده از انواع دخانیات.
در بین زنان، عوامل خطر دیگری هم موثر هستند که عبارت‌اند از دیابت بارداری، پره‌اکلامپسی، میگرن همراه با آئورا و بیماری‌های خودایمنی مانند لوپوس و آرتریت روماتوئید. هورمون‌ها، خصوصا هورمون استروژن، نیز می‌توانند در محافظت از زنان در مقابل بیماری‌های قلبی نقش داشته باشند. به همین دلیل است که یائسگی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در زنان افزایش می‌دهد.
درد قفسه سینه یا احساس فشار در این ناحیه، هم در مردان و هم در زنان، شایع‌ترین نشانه مواجه شدن با حمله قلبی است. با این‌حال، از آن‌جایی که بیماری دیابت می‌تواند باعث شکل‌گیری آسیب‌های عصبی شود، معمولا این نشانه‌ها به‌درستی در افراد مبتلا به بیماری دیابت نمایان نمی‌شوند. بنابراین، احتمال دارد که این بیماران با حمله قلبی مواجه شوند، اما خودشان اصلا از چنین اتفاقی آگاه نباشند.
اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید، معاینه‌های منظم پزشکی از جمله بررسی سلامت قلبی-عروقی را جدی بگیرید. پیشگیری، تشخیص زودهنگام بیماری‌های قلبی و نظارت دقیق بر این بیماری‌ها می‌تواند از پیامدهای ناگوار آتی جلوگیری کند.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *