داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

دستور تهیه بهترین پودرهای پروتئین‌ خانگی

پودر پروتئین بسیار مفید است و با استفاده از آن می توانید به راحتی اسموتی‌ها و نوشیدنی‌های خود را سرشار از پروتئین کنید. اما خرید پودر پروتئین ممکن است گیج کننده باشد. قبل از هرچیز باید بدانید که به دنبال چه مواد مغذی هستید و بدنتان به چه چیزی احتیاج دارد، سپس باید مطمئن شوید پودری که خریداری می‌کنید حاوی مواد اضافه‌ی مضر و شیمیایی نباشد. و در نهایت باید پودری انتخاب کنید که طعم خوبی داشته باشد و مزه گچ ندهد!

پودر پروتئین

به گزارش عطارباشی به نقل از «پریونشن»، انجام تمام این کارها نیازمند زمان زیاد و همچنین خرج کردن مقدار زیادی از پول شماست. پیشنهاد ما این است که پودر پروتئین را خودتان در منزل تهیه کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید و پولتان را بیهوده خرج نکنید. تنها کافیست مواد مورد نیاز را تهیه کنید و آنها را آسیاب کنید تا به پودر تبدیل شوند. در ادامه به معرفی بهترین پودرهای پروتئین‌ خانگی خواهیم پرداخت.

پودر پروتئین گیاهی

با استفاده از مواد غذایی ساده‌ای مانند دانه‌های چیا، دانه‌های شاهدانه و آرد بادام می‌توانید به راحتی یک پودر پروتئـین گیاهی خانگی تهیه کنید. دانه‌ها را به خوبی آسیاب کرده تا حالت پودر پیدا کنند و برای اینکه پودرتان طعم شیرینی داشته باشد، مقداری پودر ماکا ( maca ) اضافه کنید. همچنین اگر دوست دارید که پودر پروتئین شکلاتی داشته باشید، مقداری پودر خرنوب به آن اضافه کنید.

مواد لازم: پودر بادام : نصف فنجان – دانه های چیا : ۱/۳ فنجان – دانه های شاهدانه : ۱/۴ فنجان – پودر خرنوب (اختیاری) : ۲ قاشق غذاخوری – پودر ماکا : قاشق غذاخوری – نمک دریایی : ۱/۸۸ قاشق چایخوری

پودر پروتئین

پودر پروتئین لبنی

شیر خشک بدون چربی، جوی پرک و پودر بادام را درون مخلوط کن ریخته و به خوبی میکس کنید تا یک پودر پروتئین لبنی پرخاصیت بدست آید. این پودر در هر وعده ۱۰گرم پروتئین به بدن شما می‌رساند.

مواد لازم: شیر خشک بدون چربی: ۳ فنجان – جوی پرک : ۱ فنجان – بادام : ۱ فنجان – شیرین کننده دلخواه مانند عسل

پودر پروتئین سبز

هیدرولیز کلاژن می‌تواند به جوانسازی پوست کمک کرده، ناراحتی دستگاه گوارش را بهبود میدهد، درد مفاصل را تسکین داده و در نهایت بعنوان یک منبع خوب پروتئین عمل کند. می‌توانید این ماده را به راحتی با پودر‌های گیاهی مخلوط کرده و یک پودر پروتئـین خانگی بدست آورید.

مواد لازم: ۱ فنجان پودر هیدرولیز کلاژن طبیعی – ۱ فنجان پودر گیاهی مورد علاقه ( بدون طعم دهنده )

مترجم: حسین حیدری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *