داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان خس خس سینه با روش های طبیعی

خس خس سینه وضعیتی است که نفس کشیدن در آن با صدای سوت همراه بوده و علت آن مسدود شدن بخشی‌هایی از راه‌های تنفسی است. با توجه به مسدود شدن راه‌های تنفسی، نفس کشیدن برای افرادی که خس خس سینه دارند دشوار شده و احساس تنگی قفسه سینه بروز پیدا می‌کند. خس خس سینه همچنین می‌تواند با احساس سرگیجه، فقدان انرژی و کاهش اکسیژن در بدن همراه باشد.

خس خس سینه

به گزارش عطارباشی به نقل از «تاپ۱۰هوم رمدیز»، خس خس سینه یک عارضه نیست، بلکه نشانه‌ای است که در بسیاری از بیماری‌ها مانند برونشیت حاد، آسم، بیماری‌های مزمن انسدادی ریه و… دیده می‌شود. اگر شما نیز به خس خس سینه دچار هستید روش‌های خانگی که در ادامه معرفی می‌کنیم را امتحان کنید.

بخار درمانی

هیچ چیز همانند استنشاق بخار آب برای درمان خس خس مفید نیست. بخار درمانی باعث می‌شود تا موانع موجود در راه‌های تنفسی به سرعت مرتفع شده و خلط و مخاط ضخیم نیز از بین میروند.

روش درمانی:

۱.یک ظرف بزرگ را با آب جوش پر کنید

۲.چند قطره روغن گیاهی مانند روغن نعناع یا اوکالیپتوس به آب اضافه کنید

۳.یک حوله روی سرتان انداخته و صورت خود را در معرض بخار آب قرار دهید

۴.بخار را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از طریق بینی و دهان استنشاق کنید

دوش آب گرم

دوش آب گرم نیز همانند بخار درمانی بسیار برای بهبود تنفس و درمان خس خس سینه مفید می باشد. گرمای دوش باعث می‌شود تا تنش راه‌های تنفسی از بین رفته و رطوبت به گرفتگی ناشی از مخاط کمک می‌کند.

روش درمانی:

۱.آب گرم حمام را باز کرده و درب را ببندید تا فضای حمام همانند سونا شود

۲.پنج تا ده دقیقه را در حمام به صورت ایستاده سپری کنید

۳.اینکار را ۲ تا ۳ مرتبه در روز تکرار کنید

مایعات گرم

همیشه باید آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. نوشیدن مایعات گرم هم به این موضوع کمک کرده و هم راه‌های تنفسی شما را نرم کرده و باز می کند.

روش‌های درمانی:

-مقدار کمی آب لیمو را به آب گرم اضافه کرده و میل کنید

-دمنوش‌های گیاهی مانند زنجبیل و بابونه میل کنید

-سوپ داغ میل کنید

-۲ تا ۳ فنجان قهوه گرم نیز می‌تواند مفید باشد

خس خس سینه

سرکه سیب

یک روش محبوب درمان خانگی برای خس خس، سرکه سیب می‌باشد. فراموش نکنید که برای نتیجه گرفتن حتما از سرکه سیب ارگانیک و با کیفیت استفاده کنید. این معجون به تنظیم سطح pH بدن کمک کرده و سموم را  خارج می‌کند.

روش درمانی:

۱.دو قاشق چای‌خوری سرکه سیب خام را درون یک فنجان آب داغ بریزید

۲.یک قاشق چای‌خوری عسل اضافه کنید

۳.این معجون را دوبار در روز میل کنید

زنجبیل

زنجبیل یکی از بهترین درمانگر‌های خس خس سینه است که خاصیت ضد التهابی داشته و به نرم شدن و بهبود انسداد راه های تنفسی کمک شایانی می‌کند. زنجبیل همچنین برای بهبود تنگی قفسه سینه مفید است.

روش‌ درمانی:

۲ تا ۳ فنجان چای زنجبیل را در طول روز میل کنید

سیر

سیر نه تنها برای درمان خس خس سینه مفید بوده، بلکه در بهبود بیماری آسم و سرفه کردن نیز موثر است. سیر سرشاز از آنتی اکسیدان بوده و انتخابی عالی برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد است و در نهایت به باز کردن راه‌های تنفسی کمک می‌کند.

روش درمانی:

۳ یا ۴ حبه سیر را له کرده و در یک فنجان آب جوش یا شیر بریزید تا بجوشند. سپس اجازه دهید تا مایع خنک شود. این معجون را ۲ تا ۳ مرتبه در روز بنوشید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *