داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

رفع سردرد و سایر مشکلات سلامتی با گیاهان دارویی

برای رفع سردرد اصلا نیازی نیست وقت و پول خود را برای داروهای شیمیایی هدر کنید. کافیست از گیاهان دارویی که در خانه نگهداری می‌کنید استفاده کنید تا به سرعت از شر سردردتان خلاص شوید. گیاهان دارویی علاوه بر سردرد، در درمان بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر نیز موثر هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

رفع سردرد

اسطوخودوس

نگهداری در خانه: به گزارش گیاه یاب به نقل از «پریونشن»، این گیاه بسیار به آفتاب علاقه‌مند بوده و همچنین نیازمند زهکشی مناسب است. یک گلدان کوچک استفاده کنید و گیاه را درون شن و خاک سبک قرار دهید.

نسخه درمانی: اسطوخودوس حاوی خواص ضدعفونی کننده و ضد التهاب است. یک مشت از قسمت سر گیاه را له کرده و درون یک ظرف آب جوش بریزید و صورت خود را با آن بخور دهید. همچنین می‌توانید از روغن گل‌های این گیاه برای از بین بردن لکه‌های پوستی استفاده کنید.

ریحان

نگهداری در خانه: این گیاه برای نگهداری در گلدان بسیار مناسب است. گل‌های سفید رنگ آن را به محض ظاهر شدن جدا کنید تا از تلخ شدن ریحان جلوگیری کنید.

نسخه درمانی: برای رفع سردرد برگ‌ها را له کرده و بر روی شقیقه‌ها بمالید. همچنین برای درمان درد پا، برگ‌های ریحان را درون یک تشط ریخته و سپس آب جوش بر روی آنها بریزید و هنگامی که آب ولرم شد پاها را درون تشط قرار دهید.

آویشن

نگهداری در خانه: در خاک سبک و خشک نگهداری کنید. آویشن به نور خورشید نیاز دارد.

نسخه درمانی: آویشن یک آنتی اکسیدان قوی و همچنین ضدعفونی کننده است. برای درمان سرماخوردگی یک فنجان چای آویشن را قبل از خواب شبانه میل کنید.

هشدار: در دوران بارداری به هیچ وجه آویشن مصرف نکنید.

رفع سردرد

بادرنجبویه

نگهداری در خانه: این گیاه را حتما درون گلدان نگهداری کنید وگرنه تمام باغ را اشغال می‌کند!

نسخه درمانی: از این گیاه برای درمان یا پیشگیری از تبخال استفاده کنید. همچنین مالش برگ‌های بادرنجبویه بر روی پوست برای دفع حشرات و تسکین نیش آنها مفید است.

جعفری

نگهداری در خانه: این گیاه درون گلدان تا زمانی که در معرض آفتاب بوده و خاک آن مرطوب باشد رشد می‌کند. جعفری را با کود ارگانیک ( آلی ) تغذیه کنید.

نسخه درمانی: جعفری برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. روزانه یک قاشق چای‌خوری از برگ‌های جعفری را میل کنید. جویدن جعفری برای رفع بوی بد دهان نیز مفید است.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *