تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

خودتان مربی خود باشید !

به نظر می رسد دنیای ورزشکاران حرفه ای، یا مربی ها، دائما در حال تغییر و رشد است و مملو از روش های خلاقانه تمرینی است. بسیاری از مربیان که از این روش های به اصطلاح جدید استفاده می کنند قول نتایج غیر واقعی را می دهند و تاکید می کنند که باید هزینه زیادی خرج کنید. مطمئنا مربی های خوبی وجود دارند اما برخورد به یکی از آنها بسیار سخت است.

همانطور که پول به سختی بدست می آید، مربی هم همینطور. به علاوه، یک مربی خوب ارزان نیست. اگر به این نتیجه رسیدید که به زحمت و هزینه ان نمی ارزد، می توانید بهترین مربی برای خودتان باشید.

یک مربی خوب می خواهد خودتان مربی خودتان باشید

برای اینکه مربی خودتان باشید لازم نیست همه چیز را بدانید. تنها لازم است یک تعهد مادام العمر داشته باشید، با این هدف که یک روز وابستگی خود را قطع کنید.

بسیاری از مربیان حقه های کوچک کثیفی دارند. آنها وابستگی شما را می خواهند. وابستگی شما به آنها یک مشتری همیشگی برای آنها به وجود می آورد. فروش بسته ها، محصولات، یا سایر خدمات طولانی مدت پرداخت را تضمین می کند. آنها سعی می کنند یک محیط آموزش کامل بدون بار آموزشی درباره چگونگی و چرایی کاریی که انجام می دهید ارائه دهند.

مربیان باید فضایی را ایجاد کنند که مشتری با دلایل، فرایندها و جزئیات برنامه درگیر شود. از این طریق مشتری از کارآموز، به خود یادگیرنده و در نهایت مربی خود تبدیل می شود.

با این فلسفه، نه تنها باعث متمایز شدن خودشان می شوند بلکه یک شرایط بی همتا و معتبری برای دانش درست و مراقبت از مشتری ایجاد می کنند. مطمئنا در این حالت اعتبار قدرتمند، اعتماد ایجاد می شود که بسیار تاثیرگذارتر است.

چه کسی به مربی نیاز دارد؟

گاهی همه به مربی نیاز دارند. اولین باریی که به سمت وسیله ای می روید تا عملکرد، سلامت یا به طور کلی زندگی را بهتر کنید، وارد یک قلمرو ناشناخته می شوید. برای تازه کاران کمی آموزش فرم،تکنیک، برنامه و سایر متغیرهای دیگر ضروری است. و بدون توجه به میزان تجربه، اگر از آن نوع افرادی هستید که برای هر جزئی از آموزش به دیگران وابسته هستید، بنابراین برای زمان طولانی به مربی نیاز خواهید داشت.

اما اگر موارد پایه و اصول اساسی آن را یاد گرفته اید، آماده اید که برای رفتن به سطح بعدی خود را آموزش دهید، و می توانید یاد بگیرید که مربی خود باشید. برای اینکه مربی خود شوید باید مراحل زیر را طی کنید.

مراحلی که برای تبدیل شدن به مربی خودتان باید طی کنید

مربی خود باشید

اهدافتان را تعریف کنید

اولین مرحله مهم ترین مرحله است. بدون یک هدف کاملا مشخص، توانایتان برای ریختن یک برنامه شخصی تقریبا غیر ممکن خواهد بود. هدفتان افزایش حجم، فقط قدرت، عملکرد، یا دلایل کلی سلامت است؟ هدفتان هر چیزی که باشد، آن را یادداشت کنید و با جزئیات کامل آن را تعریف کنید. هرچقدر جزئیات آن بیشتر باشد بهتر است.

مراحل را یادداشت کنید

هدف عالی است، اما فقط یک جمله می تواند باشد. باید مراحل دست یابی به این هدف را مشخص کنید. این بخش می تواند شامل ابزارها، اهداف میانی، برنامه درارتباط با هدفتان باشد. لازم است مشخص باشید و فضایی را برای ایجاد تغییرات با افزایش دانش باقی بگذارید.

دانش کافی بدست آورید

قربانی فلج تحلیلی نشوید. مطالعه کنید، تحقیقات داشته باشید و سوال بپرسید اما اجازه ندهید این فرایند چندان مهم و وقت گیر بشود که در واقع هیچ کاریی نکنید. مشکلی که با اطلاعات زیاد وجود دارد این است که به طور ناخودآگاه از هر گونه فعالیت پرهیز می کنید. برنامه ریزی می کنید، کمی بیشتر برنامه ریزی می کنید، و این شیوه را ادامه می دهید تا اینکه برنامه های زیادی بدون هیچ نتیجه ای برای بررسی داشته باشید. فقط به قدر کافی یاد بگیرید و سپس وارد عمل شوید.

از تجربه درس بگیرید

این مرحله یکی از اجزا اصلی موفقیت است. هرچقدر تجربه بیشتری داشته باشید بیشتر یاد می گیرید. شکست وجود دارد، اما شکست خود آموزش است و برای کسانی که موفقیت نهایی را می خواهند یک مسیر است.

ارزیابی کنید، تطبیق پیدا کنید، و حرکت کنید

از شکست ها برای ارزیابی و تطبیق استفاده کنید. هرچقد بیشتر مهارت های برنامه ریزی را آزمایش کنید، بیشتر به سمت چیزی می روید که برای دست یابی به هدفتان مفید است. به عبارت دیگر، هیچ وقت از ارزیابی پیشرفت خود دست برندارید. هیچ وقت دچار رکود نشوید و فقط در حرکت باشید.

برای تون آپ برنامه ریزی کنید

گاه گاه، هر مربی شخصی باید تون آپ داشته باشد. یعنی باید از یک مربی قابل اعتماد و معتبر برای ارزیابی برنامه خود کمک بگیرد. با این کار جنبه ی دیگری وارد برنامه می شود و بازخورد مناسبی خواهید داشت.

چرا در ابتدا از اهمیت خود مربیگری می گوییم و سپس باز به مربی برمی گردیم، زیرا گاهی واقعا زمان زیادی را در دنیای کوچک خود می گذرانیم و واقعا تصویر واضحی از جهان اطراف خود نداریم. به علاوه، تمایل داریم نقاط قوت را پر رنگ و نقاط ضعف خود را نبینیم. گاهی به یک تلنگز نیاز داریم.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *