تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

اگر میخواهید وزن کم کنید، رژیم غذایی مخصوص به خودتان را پیدا کنید!

وقتی که مساله رژیم غذایی مطرح می‌شود، هیچ رویکرد یا نسخه واحدی وجود ندارد که بتوان آن را برای همه افراد تجویز کرد. به‌گفته دکتر آماندا کروز (متخصص تغذیه)، ممکن است که بعضی از مواد غذایی مناسب برای شما، با وضعیت سلامتی و سبک زندگی افراد دیگر متناسب نباشند.

رژیم متناسب با هر فرد

این متخصص می‌گوید: «من به‌عنوان متخصص تغذیه،‌ به مردم می‌گویم که اطلاعات و نتایج علمی همواره در طول مطالعات تغییر کرده‌اند و درحال حاضر به نظر می‌رسد که بهترین راه برای حفظ سلامتی هر فرد، متناسب با شرایط خودش تعیین می‌شود.

برای مثال، خود من عاشق یوگا هستم، از مرغ همراه با انواع غلات و سبزی‌ها لذت می‌برم، و به قهوه تیره، آشپزی کردن و بستنی‌ها علاقه زیادی دارم.

این درحالی است که مثلا یکی از دوستان من، عاشق دویدن است و علاقه‌های بعدی او عبارت‌اند از پاستا و ماکارونی، چای، تماشای برنامه‌های تلویزیونی آشپزی و شکلات تلخ. هر دوی ما، متخصص‌های جوانی هستیم که براساس رژیم غذایی متعادل تغذیه می‌کنیم و شیوه‌های متناسب با شرایط خودمان را برای فعالیت‌های بدنی و ذهنی در نظر می‌گیریم. بنابراین، هیچ ضرورتی ندارد که همه افراد از برنامه‌های غذایی یکسان پیروی کنند».

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *