اعصاب و روانپرهیزاتدرمان بیماریسلامتینکات سلامتی

بیماری های قلبی و افزایش خطر ابتلا به زوال عقل در میانسالی!

کنترل عوامل خطر ابتلا به بیماری آلزایمر از میان‌سالی/ مراقب سلامت قلب خود باشید!

گروهی از محققان بعد از مطالعه اخیرشان اعلام کردند که مردان و زنان میان‌سالی که در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند، ممکن است بیشتر از دیگران با شانس ابتلا به زوال عقل در دوران سالمندی مواجه باشند. گزارشی از این مطالعه در آخرین کنفرانس بین‌المللی سکته مغزی در هوستون ارائه شده است.
به‌گفته محققان، عوامل خطری مانند سیگار کشیدن، فشار خون بالا و بیماری دیابت، می‌توانند شانس ابتلا به زوال عقل را تا اندازه‌ای افزایش بدهند که تقریبا برابر است با وضعیت افرادی که دارای ژن بیماری آلزایمر هستند. یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهند که خطر ابتلا به زوال عقل در بین افراد میان‌سالی که سیگاری هستند، به ۴۱ درصد و در افراد دارای فشار خون بالا به ۳۹ درصد بیشتر از افراد سالم می‌رسد. با این‌حال، ابتلا به بیماری دیابت در میان‌سالی، احتمال ابتلا به زوال عقل را در دوران سالمندی به بیشترین میزان می‌رساند، یعنی ۷۷ درصد بیشتر از افراد سالم.
دکتر ربکا گاتسمن (متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه جانز هاپکینز و مسئول این مطالعه) می‌گوید: «بسیاری از این عامل‌های خطر قابل پیشگیری یا قابل درمان هستند. بنابراین، مقابله با این عواملی که سلامت قلبی-عروقی افراد را به خطر می‌اندازند،‌ حداقل در میان‌سالی ضروری است و چه بهتر که زودتر هم انجام بگیرد».

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *