درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

افسردگی در افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس

افسردگی + پسوریازیس = افزایش خطر ابتلا به آرتریت پسوریاتیک

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که افسردگی در افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس، خطر ابتلا به آرتریت پسوریاتیک را تقریبا ۳۷ درصد افزایش می‌دهد. گزارشی از این مطالعه در آخرین شماره Journal of Investigative Dermatology منتشر شده است. به‌گفته محققان، این یافته واقعا نگرانی‌های پزشکان و محققان را افزایش می‌دهد، چون که افسردگی در افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس اصلا غیرعادی و کمیاب نیست.
محققان می‌گویند که در مطالعات پیشین، نوعی ارتباط بین اختلال افسردگی ماژور و افزایش خطر ابتلا به التهاب سیستمیک پیدا کرده‌اند. همین رابطه می‌تواند این نکته را برای ما روشن کند که چرا ابتلا به افسردگی، خطر ابتلا به آرتریت پسوریاتیک را نیز افزایش می‌دهد.
در این مطالعه، ‌اطلاعات مربوط به بیش از ۷۰ هزار نفر از افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس مورد بررسی قرار گرفتند که وضعیت همه آنان به مدت ۲۵ سال پیگیری شده بود. محققان در بررسی نهایی حتی عواملی مانند سن و عادت‌های تغذیه‌ای آنان را نیز در نظر گرفتند. یافته‌هایی نهایی نشان دادند که افراد مبتلا به افسردگی، بسیار بیشتر از دیگران با خطر ابتلا به آرتریت پسوریاتیک مواجه هستند.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *