تغذیه و تناسب اندامخواص میوه هانکته های تغذیه ای

آب گوجه فرنگی منبع آنتی اکسیدان های قوی

در طب سنتی مصرف برخی از نوشیدنی‌ها توصیه شده است که متاسفانه به دلایل مختلف کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرند. یکی از این نوشیدنی‌ها، آب گوجه فرنگی است که میزان زیادی ویتامین و مواد معدنی دارد و مصرف آن باعث حفظ سلامتی می‌شود. شما می‌توانید این نوشیدنی ارگانیک را در خانه تهیه کنید و از خواص طبیعی آن بهره‌مند شوید. در ادامه مطلب با عطارباشی همراه باشید.

آب گوجه

منبع آنتی اکسیدان‌های قوی

گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است که برای تصفیه خون و دفع سمومی که باعث ایجاد التهاب، خستگی و سنگینی در بدن می شوند بسیار مفید است. مصرف منظم آب گوجه فرنگی، سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به چربی سوزی کمک می‌کند. شما می توانید همراه صبحانه تان یک لیوان آب گوجه فرنگی بنوشید. همراه آب گوجه فرنگی مواد غذایی حاوی فیبر، پروتئین و میوه‌‌‌ها مصرف کنید تا بدن را پاکسازی کرده و چربی بیشتری بسوزاند.

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

آب گوجه فرنگی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و قدرت دفاعی آن را در برابر بیماری‌های عفونی، آنفلوآنزا، سرماخوردگی و … بالا می‌برد. گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌های D،B،A،C و K و همچنین آنتی اکسیدان‌های قوی و مواد معدنی موثری مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم و آرژنین است و نوشیدن یک لیوان آن سیستم ایمنی‌تان را قوی و شما را در برابر بیماری‌ها ایمن می‌سازد.

سلامت قلب و عروق

آب گوجه فرنگی حاوی آنزیم ‌ها و مواد معدنی مفیدی است که کلسترول بد خون را کاهش داده و جریان خون را بهبود می‌دهد، در نتیجه مانع انسداد شرائین می‌شود. همچنین خواص فوق‌العاده‌ای برای افراد مبتلا به دیابت دارد، زیرا به کنترل قند خون کمک می‌کند.

آب گوجه

درمان یبوست

یبوست از مشکلات شایع گوارشی است که اگر درمان نشود باعث ایجاد مشکلات جدی برای سلامتی خواهد شد. مصرف آب گوجه فرنگی در ابتدای روز به بهبود عملکرد روده‌های تان و مقابله با یبوست کمک می‌کند. این ماده غذایی مفید سرشار از فیبر است و مانند یک ملین مناسب عمل می‌کند، در نتیجه مصرف روزانه آن برای رفع یبوست به ویژه در خانم‌ها موثر است.

تسکین دردهای آرتریت

آب گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که قدرت تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها را دارد. در نتیجه بدن در برابر التهاب‌ها و مشکلات مربوط به آرتریت قوی می‌شود.

مفید برای پوست

مصرف آب گوجه فرنگی باعث سلامت و نرمی پوست می‌شود، زیرا سرشار از لیکوپن است. این ترکیب آنتی اکسیدانی با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و پیری پوست و چین و چروک را به تعویق می‌اندازد.

منبع: مجله نیک و نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *