داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

آشنایی با پوست و برگ های سودمند

پوست، برگ و ساقه بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی و طعم‌های شگفت انگیز است. این در حالی است که ما هنگام مصرف آنها را دور می‌ریزیم. در اینجا با طرز مصرف برخی از این برگ‌ و پوست‌های خوشمزه و پرخاصیت آشنا می‌شوید. در ادامه مطلب با عطارباشی همراه شوید.

خوشمزه

پوست پیاز

در برخی از منابع طب سنتی، نسخه‌هایی با پوست پیاز آورده‌اند، زیرا این پوست نازک و خوشرنگ بیشتر از خود پیاز آنتی اکسیدان دارد و سرشار از کورستین است که فشار خون را کاهش می‌دهد و از تشکیل پلاک در عروق جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید برای استفاده از خواص پوست پیاز و لذت یک طعم خوش، پوست پیاز را در سوپ و خورش‌های خود بریزید. پیش از سرو غذا پوست پیاز را جدا کرده و کنار بگذارید.

پوست پرتقال

پوست پرتقال بیش از چهار برابر میوه آن دارای فیبر است و فلاونوئیدهای آن خاصیت ضد سرطانی، ضد دیابتی و ضد التهابی دارند. این مواد مغذی همچنین کاهش دهنده کلسیم بد هستند. شما می توانید پوست پرتقال را رنده کرده و روی لوبیا سبز یا مارچوبه بریزید یا آن را بجوشانید و آب آن را بنوشید.

پوست هندوانه

پوست سفید و ترش هندوانه مقدار زیادی سیترولین دارد، اسید آمینه‌ای که به اتساع رگ‌های خونی و بهبود جریان خون کمک می‌کند. پوست هندوانه را با لیمو و گوشت هندوانه در مخلوط کن بریزید و معجون خوشمزه ای تهیه کنید.

ساقه چغندر

ساقه چقندر سرشار از گلوتامین است. گلوتامین اسید آمینه‌ای است که دستگاه ایمنی را تقویت کرده و توانایی بدن در بهبودی از آسیب‌ها و جراحی را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید ساقه ‌ها را تمیز بشویید و همراه سبزی خوردن میل کنید یا آنها را برای مصرف در سرکه، عسل و سیر به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشانید. لازم به ذکر است برای مصرف پوست میوه و ساقه و برگ سبزی‌ها بهتر است انواع ارگانیک آنها را انتخاب کنید.

برگ‌های کرفس

برگ‌های کرفس پنج برابر ساقه آن منیزیم و کلسیم دارند. برگ کرفس منبع غنی ویتامین C و فنولیک‌ها (آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی) است. برگ‌های کرفس را خرد کنید و در تهیه سس یا چاشنی ماهی و مرغ استفاده کنید.

منبع: نیک و نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *