تغذیه و تناسب اندامورزش

اشتباهات رایج در استفاده از فوم نورد

برای ریکاوری بعد از یک تمرین سخت

با استفاده بیش از حد از فوم نورد بعد از تمرین می توانید سوزش عضلات را بیشتر کنید. به جای آن نحوه استفاده صحیح از این ابزار را یاد بیگرید، و از فواید عضلات خوش فرم بهره مند شوید.

برای منطقه نامناسبی از فوم نورد استفاده می کنید

استفاده مستقیم از فوم نورد برای ناحیه آسیب دیده می تواند تورم بیشتری را موجب شود. هم چنین در جایی که احساس می کنید درد همواره منبع آسیب نیست. معمولا این درد از جای دیگر منشا می گیرد. برای مثال اگر دونده هستید و عضلات لگن خشک شده اند، اغلب احساس می کنید در باسن یک گره وجود دارد. این گره یا خشکی در عضلات می تواند باعث کمردرد یا زانودرد شود.

به جای آن چکار کنید: در زیر یا بالای منطقه دردناک از فوم نورد استفاده کنید.

به خاطر درد آن از فوم نورد استفاده نمی کنید

از فوم نورد استفاده نمی کنید چون بسیار دردناک است، برای کاهش میزان فشار فوم رولر باید آن را عوض کنید.

به جای آن چکار کنم: با فشار جزئی شروع کنید، سپس بدن خود را تطبیق دهید و به تدریج با وزن کامل بدن کار کنید. هنگامی که فشار درستی به کار بردید، به آرامی بدنتان را در بالای نقطه دلخواه قرار دهید. به آرامی پیش بروید تا وزن بدنتان را بر روی فوم نورد قرار دهید.

در پایین کمر فوم نورد استفاده می کنید

استفاده مستقیم از فوم نورد در پایین کمر می تواند باعث فشار به ستون فقرات کمری شود، که باعث می شود عضلات پیرامون دچار اسپاسم شوند.

به جای آن چکار کنید: در بالا و پایین منطقه دردناک از فوم نورد استفاده کنید. بهتر است در بالای منطقه فیله کمر از آن استفاده کنید. در قفسه سینه حرکت را متوقف کنید.

در پایین کمر انحنا ایجاد می کنید

ایجاد انحنا در پایین کمر یا کشش بیش از حد ستون فقرات کمری باعث قفل شدن کمر و عضلات اطراف آن می شود و باعث اسپاسم می شود.

به جای آن چکار کنید: فرم خود را اصلاح کنید. لگن در حالت خنثی باشد، هم چون حرکت پلانک. سپس با حفظ ستون فقرات خنثی درجلو ران از فوم نورد استفاده کنید.

اشتباه از فوم نورد استفاده می کنید

بسیاری از افراد فقط در نقاط فشار یا گره دار به صورت بالا و پایین از آن استفاده می کنند. فاشیا یک بافت اتصال دهنده پوششی عمیق است. این شبکه پیوسته است بدن را بهم متصل می کند. این محدودیت ها یک دسته در هم تنیده ای را به وجود می آورد که در تمام جهات وجود دارد.

به جای آن باید چکار کرد: در جهات مختلف حرکت کنید. هنگامی که محدودیت ها را احساس کردید، مکث کنید و در جهت بالا و پایین فوم را ببرید و همینطور به طرفین تا با این کار محدودیت های عضلات و بافتی را آزاد کنید. این ماساژ شخصی باعث جریان یافتن بهتر خون و همکاری بهتر عضلات و بافت هایی می شود که بر روی آنها کار کرده.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *