تغذیه و تناسب اندامورزش

غلبه بر درد شکست عاطفی با حرکات ورزشی

وقتی که غصه می خورید به خاطر شکست عاطفی، از دست دادن عزیز یا شغل، یا هر چیز دیگر، نه تنها به بدن استرس وارد می کنید بلکه به ذهنتان نیز استرس وارد می کنید.

سر درد و بدن درد در طول زمان از بین نمی رود. در این حالت یوگا به کمکتان می آید، که نه تنها در زمان سختی موثر است بلکه یک تمرین روزانه برای تغییر نگرش، خود آگاهی نیز هست. نفس کشیدن (پارانامیا) و مکث کردن (آسانا) در آرام کردن عصب، آرامش ذهن، درمان افسردگی، انعطاف پذیری و قوی شدن  در زمان عدم ثبات بسیار موثر است.

به جای اینکه به سمت یک چیز منفی روی بیاورید و یا عصبانی شوید، یوگا باعث می شود تنش و استرس را تشخیص دهید و همینطور فضای آرامی می سازد که باعث می شود کاریی برای بحران کنونی و غصه قلبی خود بکنید.

در ادامه می خوانید که یوگا چگونه به شکست عاطفی کمک می کند:

یوگا ارزش شخصی را به شما آموزش می دهد

آیا تا به حال متوجه شده اید که بعد از اجرای حرکتی که یک هفته بر روی آن تمرین می کردید چقدر شاداب می شوید؟ بدن و ذهنمان فوق العاده هستند، بسیار قوی تر از آنچه که فکر می کنید. در یوگا، به  کمک تنفس، با هر حرکت برای اجرای حرکت بعدی آماده می شوید. هیچ عجله ای وجود ندارد. یوگا کمک می کند درد را کشف کنید و با تمرکز بر زمان حال آن را حل کنید.

همه چیز با هم مرتبط هستند، در پایین کلاس آرام شده و احساس سبکی می کنید. نسبت به ظرفیت ها،  احساسات، قدرتی که باید آن را حفظ کنید خود آگاهی پیدا می کنید و با این کار استرس، غصه، اندوه قلبی را می پذیرید اما به طور ناخود آگاه متوجه می شوید که در بازگرداندن آرامش درون پیشرفت خواهید کرد. قوی می شوید و تغییر می کنید.

یوگا به شما آموزش می دهد که بر روی زمان حال تمرکز کنید

قبل از اینکه کلاس یوگا را شروع کنید، سعی کنید بر روی مت بخوابید و یک دم عمیق و بازدم طولانی داشته باشید، سپس هدفی را در ذهن در نظر بگیرید و بگذارید با یک بازدم عمیق از ذهنتان خارج شود. با این کار در مرکز قرار می گیرید، ذهنتان شفاف می شود، و ریلکسیشن هم چون یک موج درونتان جریان پیدا می کند. هم چنین این روتین ساده به شما کمک می کند که ذهن و بدنتان را کنترل کنید؛ می بینید  چه احساسی دارید، چه نوع تمرینی می کنید، و برای اینکه بیشترین فایده را از یوگا ببرید باید چکار کنید. تعیین هدفی برای خودتان، شرایط کنونی، یا شخص دیگر می تواند هم چون کلمه عشق، قدرت، صبر، راهنمایی ساده باشد و همین تصور می تواند برای تغییر مثبتی که در قلب شکسته وجود دارد نقطه آغازی باشد.

یوگا به شما اموزش می دهد که با جریان حرکت کنید

یوگا امکان پذیرش را می دهد، حرکت با جریان، و اینکه یوگا هم چون زندگی یک سفر است، یک تمرین است. هر روز که بر روی مت آن را تمرین می کنید متفاوت است، هم چون زندگی. یک روز هر حرکت، هر تنفس کاملا طبیعی  و راحت به نظر می رسد و روز دیگر حتی برای اینکه به کلاس بیایید تقلا می کنید. با این تقلا مبارزه می کنید یا فرار می کنید؟ نحوه عکس العملتان به این تقلا چگونگی رشدتان را نشان می دهد و تغییر واقعی درون خود را می بینید.

یوگا شکرگذاری را به شما می آموزد

یوگا باعث می شود تمام نعمت هایی که دارید را سپاس بگویید. یوگا باعث می شود تمام محیط اطراف را هم چون یک هدیه ببینید، همه چیز یک معجزه است – نفسی که هر روز می کشید، این واقعیت که می توانید یوگا انجام دهید، زمینی که از شما حمایت می کند، و همینطور این لیست ادامه دارد. از طریق یوگا تحیر را جایگزین انتظارات کنید، و متوجه می شوید چه چیزی در زندگی شما را خوشحال می کند.

قدردانی و تحقیر قابل جایگزینی هستند، و می توانید دیدگاه خود را نسبت به آنچه که برایتان اهمیت دارد و آنچه که اهمیت ندارد عوض کنید. یاد می گیرد که ممکن است نتوانید شرایط را عوض کنید، قلب شکسته، اما می توانید از طریق قدردانی تصور خود را عوض کنید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *