تغذیه و تناسب اندامنسخه های گیاهیورزش

درمان های خانگی موثر برای گوش شناگران

علائم این بیماری شامل سرگیجه، سبکی سر، خارش، تورم و قرمزی هستند. گوش شناگران معمولا یک عفونت جزئی است اما سهل انگاری در درمان آن ممکن است به آسیب جدی به غضروف و استخوان های زیرین منجر شود. گوش شناگران باید قبل از آنکه در روند شنوایی شما اختلال ایجاد کند، درمان شود. اگر شما نیز با چنین مشکلی مواجه هستید، برای مشاهده درمان های خانگی موثر گوش شناگران برای درمان و تسکین درد ناشی از عفونت، مطالب زیر را بخوانید. با دنبال کردن این درمان های خانگی، این وضعیت باید در عرض چند روز بهبود یابد. در غیر این صورت، با یک پزشک مشورت کنید.

۱- سرکه و آب

سرکه، یک درمان موثر برای گوش شناگران است. شستشو با سرکه، PH طبیعی گوش را برمی گرداند و تورم را کاهش می دهد. ۱ قاشق چایخوری سرکه سفید را با مقدار مساوی آب مخلوط کرده و در هر گوش بریزید. اگر دردتان خیلی زیاد نیست، گوش تان را با یک پنبه توپی نگه دارید. اجازه دهید این مخلوط برای ۵ دقیقه در گوش تان بماند. پس از آن با کج کردن سرتان به هر دو طرف، آن را خالی کنید.

توجه: از سرکه رقیق نشده استفاده نکنید چون بیش از حد اسیدی است و می تواند باعث سوزش شود.

۲- سرکه و الکل

این مخلوط، یک درمان خانگی عالی برای گوش شناگران است. الکل، رطوبت اضافی گوش را خشک می کند و سرکه سفید، محیط گوش را برای رشد باکتری، نامطلوب می گرداند. ۱ قاشق چایخوری سرکه و الکل مالشی را مخلوط کنید و چند قطره از این مایع را در هر دو گوش بچکانید. در پایان ۵ دقیقه، سرتان را به هر دو طرف کج کنید تا مایع خارج شود.

روش دیگر: آن است که از الکل خالص استفاده کنید. ریختن چند قطره الکل در داخل گوش ها، یک درمان قوی است. یک پنبه توپی تمیز را به داخل الکل بزنید و به آرامی روی گوش ها بمالید. الکل، آب را تبخیر کرده و به شما کمک می کند از شر باکتری های عامل عفونت، خلاص شوید.

۳- روغن زیتون

روغن زیتون فوق بکر به دلیل حضور ترکیبات فنولیک، شامل خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است. آن، گوش را چرب و نرم می کند. این خواص می توانند با اضافه کردن کمی سیر به آن افزایش یابند. چند حبه سیر را رنده کنید و در طول شب در روغن زیتون بخوابانید. صبح روز بعد، این مخلوط را صاف کنید و ۳ قطره از آن را در هر دو گوش بریزید.

روش دیگر: شما می توانید روغن ویتامین E یا اسطوخودوس را به این روغن اضافه کنید چون آنها باکتری ها را از بین می برند و گوش را تسکین می دهند. ۵ قطره از این مخلوط روغن را به داخل گوش تان بچکانید. این روند را ۳ بار در روز تکرار کنید.

توجه: اگر پرده گوش تان پاره است یا اینکه پس از عمل جراحی، درون گوشتان grommets(تیوب کوچکی که با ایجاد سوراخ در پرده گوش نصب شده و منجر به تسهیل خروج ترشحات از گوش می شود) قرار داده اند، از روغن زیتون استفاده نکنید.

۴- گرما درمانی

یک چیز گرم را نزدیک گوش تان قرار دهید. این گرما یک اثر تسکین دهنده برای گوش هایتان فراهم می کند و شما را از درد رهایی می بخشد. این درمان می تواند برای هر نوع عفونت گوش به کار رود. برای خلاص شدن از شر گوش شناگران، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

۱) مقداری نمک را در یک کاسه گرم کنید.

۲) نمک را در یک پارچه پنبه ای نرم بپیچید.

۳) پارچه نمک را مانند یک بالش روی گوش هایتان قرار دهید.

یا شما می توانید یک بطری آب داغ را به جای پارچه نمک بپیچید یا از یک پد گرمایی استفاده کنید.

توجه: در حالی که پد گرمایی روی گوش تان قرار دارد، بخواب نروید چون ممکن است شما را بسوزاند.

۵- روغن معدنی

این یک درمان عالی برای مبارزه با گوش شناگران است. روغن معدنی، عمدتا در مورد صدمات گوش خارجی موثر است. آن، جرم گوش را شل کرده و از پوشش داخلی کانال گوش شما محافظت می کند. همراه با آن، آب اضافی گوش را می گیرد. برای کاهش احتمال رشد باکتری و برای تسکین گوش عفونی، چند قطره روغن معدنی در گوش هایتان بریزید.

۶- سیر

سیر، یک ماده ضدمیکروبی و ضدباکتری در طبیعت است که آن را به یک سلاح قوی در مقابل عفونت های گوش تبدیل می کند. آن می تواند به روش های مختلف برای درمان عفونت بکار رود. حبه های سیر می توانند له شده، در یک پارچه پنبه ای پیچیده شده و برای ۳۰ دقیقه روی گوش قرار داده شوند. حبه های سیر را در ۱ قاشق چایخوری روغن خردل برای ۱ دقیقه بپزید و این روغن می تواند برای کاهش درد در گوش ها ریخته شود.

روش دیگر: می توانید از روغن سیر که یک مسکن طبیعی است، استفاده کنید. آن شامل آلیسین است که آن را ضدباکتری می کند. این گیاه برای سلامتی مفید است چون به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و روند بهبودی را تسریع می کند.

۷- پراکسید هیدروژن

این روش، بسیار موثر است. این ماده شیمیایی ، به طور ذاتی ضد باکتری است و استفاده از آن بی خطر می باشد. پراکسید هیدروژن، PH طبیعی گوش ها را باز می گرداند و باکتری های مسئول عفونت را از بین می برد. برای از بین بردن جرم گوش، چند قطره از محلول ۳% پراکسید هیدروژن را در گوش هایتان بریزید، این محلول در داخل گوش حباب ایجاد خواهد کرد. اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس با کج کردن سرتان، مایع را خارج کنید.

توجه: افرادی که شکاف یا ترکی در گوش شان دارند، باید قبل از استفاده از این ماده شیمیایی با پزشکشان مشورت کنند.

۸- روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خواص دردزا و ضدالتهاب است که به درمان عفونت گوش کمک می کند. اسیدهای چرب با زنجیره متوسط موجود در این روغن، باکتری ها، قارچ ها ، ویروس ها و مخمرها را از بین می برند. آن به تخلیه آب اضافی از گوش کمک کرده و درد را کاهش می دهد. ۲۰ میلی لیتر روغن نارگیل را گرم کنید و قطره قطره در گوش هایتان بریزید. حالا سرتان را در جهتی که روغن ریخته شده، حرکت دهید. متوجه خواهید شد که آب از گوشتان بیرون می آید.

روش دیگر: می توانید ۲ تا ۳ حبه سیر را به روغن نارگیل اضافه کرده و برای ۵ دقیقه بپزید.

توجه: افرادی که در جاهای سرد هستند، نباید از روغن نارگیل استفاده کنند چون این روغن ممکن است سفت شود. در عوض، آنها باید روغن خردل را انتخاب کنند.

۹- سشوار

گوش شناگران می تواند با خشک کردن آب اضافی گوش درمان شود. باکتری ها در غیاب رطوبت، تکثیر نخواهند شد یا بیشتر رشد نخواهند کرد. سشوار در خانه همه وجود دارد. شما فقط باید گوش هایتان را از فاصله ۳۰ سانتی با درجه پایین، سشوار بکشید. این، رطوبت اضافی از گوش ها را جذب خواهد کرد.

توجه: سشوار را بیش از حد به گوش هایتان نزدیک نکنید چون می تواند مو یا گوش هایتان را بسوزاند یا به آنها آسیب بزند.

۱۰- روغن بچه

روغن بچه، یک روش موثر و ایمن برای درمان گوش شناگران است. آن برای درمان انسداد جرم گوش به کار می رود. این روغن را گرم کرده و چند قطره از آن را در گوش تان بریزید. گرمای روغن، درد را کاهش می دهد و عفونت را درمان می کند. قبل از رفتن به شنا این روغن را در گوش هایتان بریزید. این به آب اجازه نخواهد داد که در گوش ها باقی بماند.

۱۱- نقره کلوئیدی

نقره کلوئیدی دارای خواص ضد میکروبی است. آن حاوی ذرات کوچکی از نقره معلق در مایع است. به عنوان یک ماده ضد قارچ و ضد ویروس عمل می کند و استفاده از آن برای انسان ها بی خطر است. نقره کلوئیدی، باکتری ها را مانند آنتی بیوتیک ها از بین نمی برد اما با چسبیدن به دیواره های سلولی شان، آنها را خفه کرده و تولید آنزیم های آنها را مهار می کند. سوسپانسیون، یک آنتی بیوتیک طبیعی قدرتمند است که بیماری های بسیاری مانند وبا، تب یونجه، عفونت های دهان، چشم و گوش را درمان می کند. نقره کلوئیدی نباید در مقادیر زیاد استفاده شود چون باکتری های ضروری موجود در کانال گوش را از بین می برد. در هر بار، ۳ قطره نقره کلوئیدی را در گوش تان بریزید و اجازه دهید برای ۵ دقیقه در گوش تان بماند. با چرخاندن سرتان در جهت مخالف، مایع اضافی را خارج کنید. ۲ بار در روز از آن استفاده نمایید.

۱۲- پیاز

پیاز برای سلامتی مفید است. آب آن دارای عناصر خاصی است که آن را به یک ضدعفونی کننده عالی تبدیل می کند. آن، التهاب را کاهش می دهد و خواص ضد میکروبی اش، عفونت را تسکین می دهد. آب پیاز در کوتاه مدت، شما را از درد رهایی می بخشد. پیاز را دو نیم کنید و در مایکروویو گرم نمایید. دراز بکشید و با فشردن پیاز، آب آن را در گوش تان بریزید. برای ۱۰ دقیقه در همان وضعیت بمانید و سپس آب را از گوش تان خالی کنید. بعد از نیم ساعت، دوباره این کار را تکرار کنید.

۱۳- سرکه سیب

با استفاده از سرکه سیب، به سرعت از شر گوش شناگران خلاص شوید. حضور اسید استیک در آن، آن را ضد قارچ کرده و از بدن در برابر هر گونه عفونت محافظت می نماید. بخش های مساوی از سرکه سیب و آب را با هم مخلوط کنید. ۳ تا ۴ قطره از این محلول را در گوش ها بریزید. این روند را برای ۳ روز تکرار کنید.

۱۴- آب برگ انبه

برگ های انبه، ذاتا آنتی بیوتیک هستند. ۳ تا ۴ برگ انبه را آسیاب کنید و آبشان را بگیرید. آب آن را کمی گرم کنید و سپس اجازه دهید تا دمای اتاق سرد شود. به کمک یک قطره چکان، آن را در گوش ها بریزید. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز تکرا کنید و از شر عفونت خلاص شوید.

۱۵- روغن گل مولین

این روغن، درد ناشی از عفونت گوش را کاهش می دهد. یک پنبه توپی را در این روغن بزنید و برای ۳ دقیقه در گوش هایتان قرار دهید. این روند را هر زمانی که احساس درد کردید، تکرار کنید.

۱۶- ریحان

برگ های ریحان به علت خواص ضدعفونی کننده، ضدقارچ و ضدباکتری شان، در سیستم آیورودیک باستانی برای درمان عفونت ها و التیام زخم ها مورد استفاده قرار می گیرفته اند. چند برگ ریحان را له کنید و آب آنها را بگیرید. آب آن را در گوش هایتان بریزید و برای نتایج خوب، به طور منظم از آن استفاده کنید.

روش دیگر: شما می توانید مقدار مساوی از روغن ریحان مقدس و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید. یک پنبه توپی را در این مخلوط فرو ببرید و به آرامی داخل و اطراف گوش هایتان بمالید.

۱۷- روغن درخت چای

روغن درخت چای، یک ضدعفونی کننده و ضدالتهاب ملایم است. آن، درد را تسکین می دهد. ۳ قطره روغن درخت چای، ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب، ۱ قاشق چایخوری نقره کلوئیدی و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را گرم کنید و ۲ تا ۳ بار درروز، چند قطره از آن را درگوش هایتان بچکانید.

۱۸- بادرنجبویه

بادرنجبویه، خواص ضدباکتری بالایی دارد که به شما کمک می کند از هر نوع عفونت گوش خلاص شوید. آن به دلیل خواص ضدویروسی که دارد، عفونت را به سرعت بهبود می بخشد و درد گوش شناگران را کاهش می دهد. بادرنجبویه را دو بار در روز به ناحیه عفونی بمالید.

بایدها

هر زمانی که وارد آب شدید، ایرپلاگ (صداگیر داخل گوش) بگذارید چون آن از شما در مقابل بروز هر نوع عفونت محافظت خواهد کرد.

به محض تمام شدن دوش گرفتن یا شنایتان، سرتان را به هر دو طرف خم کنید تا آب خارج شود.

هنگامی که برای شنا می روید، گوش هایتان را به طور کامل با یک کلاه حمام بپوشانید به طوری که آب وارد گوش هایتان نشود.

در هنگام استفاده از رنگ مو و اسپری مو در گوش هایتان پنبه قرار دهید.

مواد غذایی غنی از ویتامین A، روی و بیوفلاونوئیدها که ایمنی را برای غلبه بر عفونت افزایش می دهند، در رژیم غذایی تان جای دهید.

نبایدها

از شنا کردن در مکان هایی با آب کثیف، اجتناب کنید.

یک نه بزرگ به سیگار بگویید چون افرادی که پشت سر هم سیگار می کشند یا آنهایی که بیش از حد معتاد به سیگار هستند، بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های گوش می باشند.

اجسام خارجی مانند هر نوع اشیاء تیز، ناخن یا چوب پنبه را داخل گوش هایتان نکنید.

از مصرف گوجه فرنگی، پرتقال، چربی ها، قندها و محصولات لبنی که مقدار مخاط را افزایش می دهند، اجتناب نمایید.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *