داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینکته های عطارباشی

صبحانه مقوی از نگاه طب سنتی

صبحانه یکی از وعده های اصلی غذایی است که طب سنتی بر آن تاکید بسیار دارد. اگر می خواهید در روز احساس کسالت و خستگی را از خود دور کنید و با نشاط باشید، به پیشنهادهای طب سنتی عمل کنید.

دمنوش نعناع

طب سنتی پیشنهاد می کند به جای چای یا قهوه، یک لیوان دمنوش نعناع بنوشید زیرا عطر نعناع، هوشیاری را افزایش داده و خستگی را کاهش می دهد. آب پرتقال طبیعی نیز به دلیل داشتن ویتامین C و پتاسیم فراوان  به افراد مبتلا به کم خونی توصیه می شود، زیرا باعث جذب آهن بیشتر می شود.

انگور

در منابع طب سنتی، انگور را به عنوان یک غذای کامل و مفید شناخته اند که مصرف به اندازه ی آن با توجه به مزاج، حافظ سلامتی است. تحقیقات نشان می دهد مصرف انگورهای مختلف سبز، قرمز و سیاه نقش مهمی در بهبود دفاع آنتی اکسیدانی دارد و سلامت مغز را ارتقا می دهد.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و املاح ضروری است و می تواند یک انتخاب خوب برای صبحانه باشد. میزان پروتئین موجود در تخم مرغ، می تواند انرژی بدن شما را افزایش دهد و نیاز بدن به مصرف مواد غذایی را در فاصله ی صبحانه و ناهار کاهش دهد. می توانید تخم مرغ را پخته، آبپز، سرخ شده یا املت مصرف کنید.

آب

کم آبی، بدن را خسته و بی انرژی می کند، بنابراین برای انجام عملکردهای طبیعی بدن باید به مقدار کافی آب بنوشید. اغلب ما در اوایل صبح دچار کم آبی هستیم و مصرف مایعات برایمان مفید خواهد بود. همچنین اگر طی روز احساس خستگی کردید، یک لیوان آب بنوشید.

سبزیجات برگ دار

تحقیقات نشان می دهد مصرف سبزیجات تازه باعث بالا رفتن سطوح انرژی می شود. اسفناج، زیتون و …انتخاب های مناسبی برای صبحانه هستند. سبزیجات برگ سبز جزو منابع فوق العاده ی ویتامین E محسوب می شوند. این ویتامین آنتی اکسیدانی برای بهبود وضعیت پوست و مشکلاتی مانند آکنه بسیار مفید است. ویتامین B آن ها نیز بدن کمک می کند غذا را به انرژی تبدیل کند.

جو دوسر

جو دوسر یکی از بهترین انتخاب ها برای وعده ی صبحانه است و مصرف آن سلامت بدن را تضمین می کند. فیبر بتاگلوکان موجود در این غلات، از قلب شما محافظت و سیستم دفاعی بدنتان را تقویت می کند. جودوسر با کمک به سلول های خاصی که اولین سلول های دفاعی بدن هستند، باعث می شود تا بافت های عفونی سریع تر شناسایی شده و بهبود یابند . بلغور جو دوسر آرام سوز است و شما را در تمام صبح فعال نگه می دارد، بدون آنکه باعث شود در عرض چند ساعت دچار افت قندخون شوید.

منبع: مجله نیک ونو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *