درمان بیماریسلامتیسلامتی آقایاننکات سلامتی

تستوسترون‌درمانی، از بهبود عملکرد جنسی تا افزایش خطر سکته!

تستوسترون‌درمانی، از بهبود عملکرد جنسی تا افزایش خطر سکته!

مجموعه‌ای از آزمایش‌های اخیر نشان می‌دهند که تستوسترون‌درمانی می‌تواند تراکم استخوانی را افزایش بدهد و کم‌خونی را در مردان مسن‌تر کمتر کند، اما این روش درمانی می‌تواند افراد را در آینده با خطرات مختلفی برای سلامت قلب‌شان مواجه کند. گزارشی از نتیجه این آزمایش‌ها در Journal of the American Medical Association‌ منتشر شده است.
این آزمایش‌ها در مجموع شامل ۷۹۰ نفر از مردان بالای ۶۵ سال می‌شدند که همگی با مشکل کمبود تستوسترون به‌علت افزایش سن مواجه بودند. علاوه بر این، علائم مرتبط با کمبود سطح تستوسترون نیز در آنان مشاهده می‌شد، مانند اختلالات جنسی، خستگی، ضعف عضلانی یا اختلال در حافظه و قوه تفکر. یافته‌هایی نهایی نشان دادند که تستوسترون‌درمانی می‌تواند میل و عملکرد جنسی مردان را تقویت کند، ‌اما عملکرد بدنی آنان را بهتر نمی‌کند. علاوه بر این، مشخص شد که سطح سلول‌های قرمز در خون مردانی که تستوسترون‌درمانی انجام می‌دهند، به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.
با این‌حال، این آزمایش‌ها در مجموع حاکی از آن هستند که تستوسترون‌درمانی، شکل‌گیری پلاک‌های مخرب را هم به‌طور قابل توجهی در شریان‌های مردان افزایش می‌دهد و همین وضعیت می‌تواند خطر بروز حمله‌های قلبی و سکته مغزی را در آینده برای آنان بیشتر کند.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *