تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

راز و رمزهایی برای موفقیت در کاهش وزن

هر ساله با شروع سال جدید تصمیم های زیادی در مورد وزن و سلامت خود می گیریم. اما چه کنیم تا تغییرات طولانی مدت در این تصمیم ها ایجاد کنیم، تغییراتی که ما را قادر می سازد وزن سالمی داشته باشیم و در تصمیم خود به ثبات برسیم. در این مقاله به رازهایی برای موفقیت در کاهش وزن اشاره شده است.

۱- یک وزن ایده آل برای خود در نظر بگیرید.

تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که یک کاهش وزن ایده آل برای خود در نظر می گیرند، دو برابر دیگران وزنشان را از دست می دهند. طبق مطالعات مسیر موفقیت در کاهش وزن همان تصمیم در مورد وزن ایده آل یا- وزن رویایی و تلاش کافی برای رسیدن به آن است. اگر می خواهید به یک وزن ایده آل برسید، باید بیش از حد انگیزه داشته باشید.

۲- از غذاهای پر کننده (و نه فقط از سالاد) در برنامه ی روزانه ی خود استفاده کنید.

گرسنگی یکی از مهم ترین دلایلی است که افراد را نسبت به برنامه ی کاهش وزنشان بی انگیزه می کند. بیشتر افراد تصور می کنند که وقتی رژیم می گیرند، تنها باید سالاد و یا مقدار خیلی کمی غذا بخورند و گرسنگی بکشند. اما واقعیت این است که غذاهایی چون گوشت مرغ، ماهی، تخم مرغ، پاستا، سیب زمینی، برنج، گوشت بدون چربی و لوبیا را نیز می توان در کنار میوه ها و سبزیجات مصرف کرد، چرا که هم کالری آنها کم است و هم غذاهای پرکننده محسوب می شوند.

مصرف سوپ، سالاد، جایگزین های غذایی و آب میوه ها به تنهایی برای کاهش دریافت انرژی، سالم و پایدار نیست. اگر واقعا می خواهید تغییرات طولانی مدت ایجاد کنید، باید از یک رژیم غذایی پیروی کنید که شما را راضی و پر انرژی نگه می دارد.

۳- غذاهای مورد علاقه ی خود را حذف نکنید.

حتما دوست دارید ساعت هایی از روز خود را برای مصرف شکلات، کیک و شیرینی صرف کنید. حذف کامل چنین چیزهایی از زندگی سخت است. اما یک خبر خوب، لازم نیست این کار را انجام دهید. مصرف مقدار کمی از این خوراکی ها هم شما را ارضا می کند و هم موجب می شود از خوردن آنها احساس گناه نکنید. مهم ترین موضوع تعادل است. همراه کردن مصرف غذاهای سالم و پر کننده با میزان کمی از غذاهای پر کالری، شانس یک کاهش وزن پایدار را به شما می دهد.

۴- از افراد شبیه به خودتان بخواهید شما را حمایت کنند.

کاهش وزن اگر به تنهایی صورت گیرد، سخت و چالش برانگیز خواهد شد. گرفتن ایده و حمایت از افراد مشابه، شانس شما را برای موفقیت در کاهش وزن افزایش می دهد. مطالعات روانشناسی نشان می دهد که حمایت اجتماعی به کاهش وزن کمک می کند و یک رویکرد گروهی حداقل برای مدت کوتاهی هم که شده کارساز است.

۵- خود را درگیر برنامه ی کاهش وزن کنید.

درست است که گاهی اوقات تصمیم می گیرید وزنتان را کاهش دهید، اما تا چه حد خود را درگیر این تصمیم می کنید؟ این کار شانس موفقیت در کاهش وزن را افزایش می دهد. مطالعات نشان داده است افرادی که در جلسات گروهی کاهش وزن شرکت می کنند، سه برابر افراد دیگر وزن خود را کاهش می دهند. ایجاد تغییر در سبک زندگی و داشتن یک برنامه ی هفتگی، به کاهش وزن شما کمک کرده و یک عادت سالم ایجاد می کند.

۶- فعالیت های خود را افزایش دهید.

وقتی تصمیم به کاهش وزن می گیرید، به این معنا نیست که باید یک مسیر طولانی را بدوید و یا یک ورزش با شدت بالا انجام دهید. طبق تحقیقات، اولین راه کاهش وزن ایجاد عادت های سالم غذایی است.

اگر نمی دانید از کجا آغاز کنید، ابتدا هر کاری که یک فعالیت محسوب می شود را انجام دهید، مثل کارهای خانه، شستن ماشین، راه رفتن و هر کار دیگری که کالری می سوزاند، سپس می توانید به تدریج ورزش را به برنامه ی خود وارد کنید. فعالیت نقش مهمی در کاهش وزن دارد.

حرکات ورزشی پایین بسیار جالب و چالش بر انگیز است. در یک راند ممکن است تصور کنید بسیار راحت این حرکات را انجام می دهید، اما خواهید دید که خیلی هم راحت نیستند.

۷- از شکست نهراسید.

وقتی از برنامه ی کاهش وزن خود پیروی می کنید، هر از گاهی ممکن است دچار لغزش هایی بشوید. طبق تحقیقات، ۹۸ درصد از افرادی که در حال حاضر به وزن ایده آل خود رسیده اند، زمانی در زندگیشان با شکست مواجه شده اند، اما آنچه اهمیت دارد این است که چگونه به این شکست پاسخ دهید. به جای اینکه یکسره از خود انتقاد کنید، نسبت به خودتان مهربان باشید.

افرادی که می دانند انسان جایز الخطاست و همه ممکن است اشتباه کنند، بسیار زودتر از افراد دیگر به مسیر خود باز می گردند.

منبع: برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *