تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

جایگزین های سالم برای قند و شکر

هرچقدر هم که یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنیم و به آن متعهد باشیم، اما باز هم روزهایی هستند که هوس می‌کنیم فقط یک خوراکی خوشمزه و شیرین بخوریم و دلمان برای قند و شکر تنگ می‌شود. در چنین مواقعی باید حواستان باشد که نیاز قند و شکر خود را با خوراکی‌های شیرین و سالم رفع کنید. در ادامه برخی از این خوراکی‌ها را معرفی خواهیم کرد.

شکر

کره بادام زمینی و مربا

به گزارش عطارباشی به نقل از «پریونشن»، کره بادام زمینی را بر روی یک نان تست ترد بمالید و سپس مقداری مربا بر روی کره قرار دهید. این خوراکی نه تنها هوس شکر شما را رفع می‌کند بلکه بسیار مقوی و سالم نیز می‌باشد.

ماست منجمد خانگی

می‌توانید این خوراکی را با یک دستگاه غذا ساز در خانه تهیه کرده و از آن لذت ببرید. ماست چکیده را به همراه میوه‌های یخ زده درون دستگاه ریخته، مقداری گردو یا بادام و زغال اخته خشک شده اضافه کنید، برای شیرین‌تر شدن مخلوط، کمی استویا (شکر برگ) نیز می‌توانید استفاده کنید. ماست منجمد خانگی کم کالری بوده و حاوی مواد مغذی فراوانی مانند پروتئین و کلسیم می‌باشد.

برش‌های موز

برش‌های نازک موز را منجمد کنید و سپس بر روی آنها پودر کاکائو بپاشید. قند طبیعی موجود در موز هوس شکر شما را بر طرف کرده و همچنین از خواص شکلات تلخ بهره‌مند می‌شوید.

شکر

یخ در بهشت خانگی

برای تهیه این نوشیدنی میوه‌های تازه (مانند توت‌ها) را به همراه یخ و آب گازدار مخلوط کنید. قند موجود در میوه‌ها طبیعی بوده و برای شما مفید است. این نوشیدنی به خصوص در میان کودکان بسیار پرطرفدار است.

خرما

خرمای تازه را به همراه کره بادام و مقداری شکلات تلخ میل کنید تا احساس کنید که در حال خوردن یک شکلات پر از قند و شکر هستید. خرما منبع خوبی از فیبر، ویتامین آ، پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم می‌باشد و قند آن کاملا طبیعی است.

عسل طبیعی

یک قاشق غذاخوری عسل می‌تواند به طور کامل هوس شکر شما را برطرف کند. می‌توانید عسل را با یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *