تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

چگونه کمتر شکر مصرف کنیم؟

بسیاری از ما می دانیم که مصرف شکر و قند مضر است، اما ترک آن نیز کار بسیار سختی است. در این مقاله به تجربیات چندین نفر در مورد محدود کردن مصرف قند اشاره شده است. آنها به این موضوع اشاره می کنند که زمانی که هوس مصرف شیرینی جات به سراغشان می آید، چه می کنند تا این هوس را از ذهن خود دور کنند. در ادامه برخی از تجربیات آنها را مطالعه خواهید کرد.

یک جایگزین سالم انتخاب کنید

مائورین می گوید: وقتی برای اولین بار تصمیم گرفتم مصرف شکر را قطع کنم، احساس کردم کار بسیار سختی است. من همیشه ورزش می کردم و غذاهای سالم می خوردم، اما وقتی به سن ۴۰ سالگی رسیدم، همه چیز تغییر کرد و فهمیدم که باید مصرف شکر را قطع کنم. سعی کردم از مصرف هر ماده ی غذایی که حاوی شکر باشد، بپرهیزم و قندهای طبیعی مثل میوه و عسل را جایگزین آن کردم.

صبحانه ی مورد علاقه: ماست چکیده همراه با آجیل، نارگیل و دانه ی چیا همراه با توت و تخم مرغ با پنیر.

برچسب روی مواد غذایی را مطالعه کنید

اگر می خواهید سالم غذا بخورید باید به برچسب روی مواد غذایی توجه کنید. در هنگام خریدن سس مایونز، کچاپ، خردل، نان و سس پاستا به برچسب روی آنها توجه کنید تا از مصرف انواع حاوی قند آن بپرهیزید.

ناهار مورد علاقه: سالاد فراوان به همراه ماهی تون و سبزیجات پخته، سوپ خانگی و یا ساندویچ. در ساندویچ خانگی خود از کاهو، هویج، خیار، گوجه، پنیر و تخم مرغ استفاده کنید.

میان وعده ی مورد علاقه: بادام یا پاپ کورن همراه با طعم دهنده هایی چون رزماری، نمک دریایی و سس داغ.

جایگزینی برای قند بیابید

لیزی اسکالی می گوید: در زندگی خود بارها و بارها از مصرف قند پرهیزکرده ام و به جای آن از شیرین کننده های استویا استفاده کرده ام. استویا به اشکال مختلفی چون مایع و پودر موجود است. شاید ریختن آن در قهوه مزه ی خوبی نداشته باشد، اما طعم آن با برخی از مواد غذایی فوق العاده است.

غذاهای مورد علاقه با شیرین کننده ی استویا: کیک بادام، چای فلفلی، شکلات داغ با پودر کاکائو و شیر نارگیل.

به جای قند از چربی های سالم استفاده کنید

جنی سو می گوید: به جای مصرف شکر ، یک رژیم غذایی کم شکر را دنبال کنید و به جای شکر از آجیل و کره ی بادام زمینی استفاده کنید. چربی های سالم را جایگزین مصرف شکر و قند کنید.

صبحانه ی مورد علاقه: نان تست فرانسوی که در کره کمی تفت داده شده باشد.

پروبیوتیک ها را امتحان کنید

کارتین می گوید: درست از ۸ ماه پیش که پروبیوتیک ها را وارد برنامه ی غذایی خود کردم، میلم نسبت به مصرف شیرینی جات کمتر شد. واحد تشکیل کلونی پروبیوتیک ها بالاست (۱۰۰ میلیون در هر قاشق غذاخوری) و این موضوع موجب می شود بدن شما تعادل خود را بازیابد. تحقیقات زیادی که بر روی فلورای روده انجام شد، نشان داد که باکتری های روده بر روی هوس های غذایی تاثیر بسیار زیادی دارد.

غذاهای مورد علاقه ی حاوی پروبیوتیک: کامبوجا، کفیر، خیارشور و سوپ میسو سرشار از میکروب هایی هستند که عطش ذاتی ما را برای مصرف شیرینی جات کاهش می دهد.

مصرف پروتئین خود را افزایش دهید

کوهن می گوید: وقتی مصرف شکر خود را محدود می کنید، باید پروتئین هایی چون آجیل و گوشت بیشتری مصرف کنید. پروتئین، سرشار از آمینواسیدهایی است که به کاهش مصرف شکر کمک می کند. مصرف پروتئین، خلق و خو و سیستم عصبی را بهبود می بخشد و جذب کربوهیدرات را کاهش می دهد.

شام مورد علاقه: گوشت بوقلمون با سبزیجات پخته، کاری مرغ و بادام هندی.

شکر را به تدریج از برنامه ی غذایی خود حذف کنید

گرچه برخی از افراد اصرار دارند که شکر را به یک باره از برنامه ی غذایی حذف کنند، اما متخصصان بر این عقیده هستند که باید به تدریج حذف کرد و با قطع مصرف شکر فرآوری شده توت و میوه های خشک شده به رژیم غذایی خود بیافزایید. گزینه ی سالم دیگر، عسل ارگانیک است که خاصیت دارویی نیز دارد.

صبحانه ی مورد علاقه: غلات صبحانه ی داغ، کشمش، برگه ی قیصی، نارگیل، بادام و کره.

منبع: برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *