تغذیه و تناسب اندامورزش

۵ روش برای افزایش انرژی و شادی در فصل زمستان

برخی از افراد تصور می کنند با شروع فصل زمستان باید خود را پشت درهای اتاق محبوس کنند، اما تحقیقات نشان داده است قرار گرفتن در محیط و بیرون رفتن از خانه موجب افزایش انرژی و شادی افراد شده و به شدت به سلامت روحی و جسمی کمک می کند.

پنج مطالعه در مورد آثار قرار گرفتن در طبیعت توسط تیم بین المللی تحقیق انجام شد و همه ی آنها به یک نتیجه رسیدند و آن هم این بود که گذراندن زمان در فصل زمستان در بیرون از خانه، موجب سرزندگی افراد می شود. برای اینکه روح خود را طراوت بخشید بخشی از روز را بیرون از خانه بگذرانید.

در این مقاله به راهکارهایی در مورد افزایش انرژی و شادی در فصل زمستان اشاره شده است.

۱- آهسته بدوید

گرچه بیرون رفتن از خانه خود به تنهایی موجب افزایش انرژی و شادی شما می شود، اما اگر سعی کنید آن را با ورزش همراه کنید، آثار فوق العاده ای در بهبود خلق و خویتان مشاهده خواهید کرد. ورزش موجب آزاد شدن مواد شیمیایی بهبود خلق و خو می شود و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن را کاهش می دهد. اما برای ورزش کردن در این آب و هوا نکاتی هست که باید رعایت کنید.
بدن خود را خشک نگه دارید: اگر بدن شما بیشتر از میزانی که می تواند گرما تولید کند، گرمایش را از دست بدهد، دچار هیپوترمی خواهید شد و رطوبت که عرق شما را نیز شامل می شود، این خطر را افزایش می دهد. برای اینکه از عرق کردن جلوگیری کنید، از لباس هایی استفاده کنید که رطوبت بدن شما را به خود جذب می کند. یک ژاکت بادی ضد آب نیز بپوشید و در صورتی که گرمتان شد آن را از تن درآورید و زمانی که بدن خود را سرد می کنید آن را دوباره بپوشید. اگر همه جا یخ زده، از کلاه، دستکش و ماسک محافظ پوست استفاده کنید.

در دست های خود ندمید: برای اینکه دست هایتان را گرم کنید، به هیچ وجه در دست های خود ندمید، چرا که رطوبت موجب می شود بیشتر سردتان شود.

ندوید: اگر دویدن را دوست ندارید، به جای آن راه بروید.

۲- با پرندگان دوست شوید

بسیاری از افراد تماشای پرندگان را به فصل بهار و تابستان موکول می کنند، چرا که در این فصل سینه سرخ و پرندگان دیگر به وفور یافت می شوند. اما زمستان یک فصل عالیست تا یک دوربین برداشته و با آن درختان برهنه را مشاهده کنید. از آنجا که درختان برهنه هستند، به راحتی می توانید لانه هایی که پرندگان در تابستان گذشته برای خود ساخته اند، به خوبی تماشا کنید. می توانید پرنده هایی را نیز در خانه ی خود نگهداری کنید و از تماشای آنها لذت ببرید.

۳- شاخه های اضافی را هرس کنید

زمستان برای باغبان ها فصل خوبی نیست، چرا که نمی توانند خود را با کار بر روی زمین باغبانی مشغول سازند. اما به طور کلی زمستان فصل بسیار خوبی برای هرس کردن شاخه های اضافی و بوته هاست، چرا که درختان در این زمان در خواب زمستانی به سر می برند.

۴- برف بازی کنید

یک برف بازی دو نفره به مدت ۱۹ دقیقه حدود ۱۰۰ کالری می سوزاند و در عین حال احساس شادی به شما می دهد. اگر برف بازی را دوست ندارید، یک آدم برفی بسازید. ۲۲ دقیقه زمان برای ساختن آدم برفی ۱۰۰ کالری می سوزاند و خلق و خوی شما را نیز بهبود می بخشد.

۵- غروب خورشید را تماشا کنید

سعی کنید زمستان امسال را بیرون از خانه بگذرانید و به صداها و دیدنی های طبیعت بیشتر توجه کنید. این کار را می توانید هم در حیاط پشتی خانه و هم در پارک محلی تان انجام دهید. غروب خورشید را تماشا کنید. به صدای پرندگان گوش دهید، کاج جمع کنید و نفس بکشید. همه این کارها به افزایش انرژی و شادی شما در زمستان کمک خواهد کرد.

منبع: برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *