چگونه با وجود مشغله ها در صبح ورزش کنیم؟ - مجله سلامتی عطارباشی

چگونه با وجود مشغله ها در صبح ورزش کنیم؟

چرا کسی نمی تواند ورزش کند؟ مهم ترین دلیل آن نداشتن زمان کافی است. و درست است در دنیای شلوغی زندگی می کنیم که مسئولیت های زیادی داریم، و در نهایت احساس خستگی می کنیم، آخرین کاریی که می خواهیم بکنیم بستن بند کفش هایمان و رفتن به باشگاه است.

۳۰ دقیقه ورزش در روز می تواند همه چیز را تغییر دهد

معضل این است: همه ما زیاد کار می کنیم، استرس زیادی داریم و خسته هستیم. خودمان را از خواب کافی، غذای مغذی، و مراقبت شخصی محروم می کنیم. لازم است زمانی را صرف ورزش کنیم و روزانه به بدن تحرک دهیم. ثابت شده که ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی انرژی، تمرکز ذهنی، و نظم را افزایش می دهد، استرس و آشفتگی را کاهش می دهد، شادی و نشاط بیشتری ایجاد می کند، و در نهایت باعث داشتن وزن سالمی می شود. این کار را با اختصاص ۳۰ دقیقه در روز می توانید انجام دهید، تنها ۴ درصد زمانتان.

وقتی در شرایط نامطلوبی قرار می گیرم این جمله را با خود می گویم: “اگر چیزی را می خواهی که تا بحال نداشتی، باید کاریی را بکنی که تا بحال نکرده ای”. یعنی باید کمی فداکاریی کنیم و برای ایجاد شرایط سالم  و عادات موفق که در زندگی تغییر ایجاد می کنند کمی سختی بکشیم.

چگونه یک فرد سحرخیزی بشویم؟

برای آنکه فرد سحر خیزی بشوید می توانید از این ۵ مرحله پیروی کنید. در ورزشی که ساعت ۶ صبح انجام می دهند، آنها اعتقاد دارند که انرژی، بازدهی بیشتری دارند و در کل روز تمرکز بیشتری نیز دارند. بسیاری از آنها احساس موفقیت بیشتری می کنند و حتی متوجه شدند که عادت تغذیه و خوابشان بهتر شده است.

زمان خواب ثابتی تعیین کنید

اکثر افراد زمان خواب ندارند، هر وقت خوابشان برد می خوابند. داشتن یک زمان خواب ثابت به بدن کمک می کند ریتم شبانه روزی بهتری داشته باشند و خواب آرام تری را موجب می شود.

برای تعیین زمان خواب، اول مشخص کنید که برای عملکرد مناسب به چه میزان زمانی نیاز دارید، بهترین زمان از خواب بیدار شدن را برای ورزش صبحگاهی تنظیم کنید. باید این زمان خواب را حفظ کنید و برای تبدیل شدن آن به عادت هر روز یک زمان مشابه از خواب بیدار شوید.

۳۰ دقیقه قبل از خواب آماده شوید

۳۰ دقیقه قبل از زمان خواب جدید باید همه چیز را خاموش کنید. گوشی، کامپیوتر، تلوزیون را خاموش کنید و به رختخواب بروید. این کار ذهن و بدن را آرام می کند و آماده خواب می شوید. می توانید کمی مطالعه کنید اما سبک و مثبت باشد، از خواندن ایمیل های استرس زا، اخبار و مقاله های تجاری که ذهن را درگیر می کند دوری کنید.

قصد و هدفتان برای فردا باشد

داشتن تفکر و تصوری مثبت درباره روز بعد باعث می شود با انرژی و انگیزه بیشتری از خواب بیدار شوید. اگر با این تصور به خواب روید که ” فردا صبح باید تمرین کنم، سرد و وحشتناک خواهد بود” ضعیف و بد اخلاق و با ترس از خواب بیدار می شوید. به جای آن، نسبت به تمرینات اشتیاق داشته باشید. سعی کنید به خودتان بگویید که روز مثبت و موفقی خواهید داشت، نتایج خوب را تصویر سازی کنید، و برروی یک چیزی که به دنبال آن هستید تمرکز کنید.

ساعت و لیوان آب را دور از تخت بگذارید

برای آنکه دکمه اسنوز را ۸۰ بار نزنید و تمرین را از دست ندهید، گوشی یا زنگ هشدار را دور از تخت بگذارید. این گونه برای خاموش کردن آن باید از لحاظ فیزیکی بیدار شوید. گذاشتن یک لیوان آب کنار آن هم به شما یادآوری می کند که باید آب بخورید چون بدنتان در طول شب خشک بوده است. آب خوردن و حرکت به مغز و بدن سیگنال می دهد که زمان شروع روز است.

در حمام لباس بپوشید

اکنون که بیدار شده اید، مستقیما به حمام بروید تا حداقل صورت را بشویید، مسواک بزنید و لباس بپوشید. در اتاق خواب لباس نپوشید. تخت خواب می تواند شما را وسوسه کند که به آن برگردید و تمرین را از دست بدهید.

اکنون که این ۵ قدم را برداشته اید، بیدار شده اید، آب خورده اید و آماده اید با جهان رو به رو شوید. برای ایجاد عادات جدید، زمان دهید. اما این مراحلی که معرفی کردیم باعث می شود این عادت ایجاد شود و این عادت آسان تر شود.

منبع: فیتامین

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.