سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

از انجام تاتو پشیمان شده اید؟بخوانید!(۲)

برداشتن تاتو بعد از ۴ جلسه کامل، امکان‌پذیر است

ویژگی‌ها و امکانات کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید، واقعا اهمیت دارد. با این‌حال، معمولا می‌توان تاتو را بعد از ۴ جلسه اختصاصی از بین بُرد که واقعا زمان کوتاهی محسوب می‌شود. دکتر دیوید جک (متخصص زیبایی) می‌گوید: «این کار به نوع دستگاهی که برای برداشتن تاتو مورد استفاده قرار می‌گیرد، بستگی دارد. دستگاه‌های قدیمی معمولا برای از بین بُردن هر نوع تاتو به ۲۰ جلسه نیاز دارند. این درحالی است که دستگاه‌های جدیدتر مانند لیزر PicoSure می‌توانند بعضی از تاتوها را بعد از ۴ جلسه از بین ببرند. من به‌عنوان متخصص، شخصا از دستگاه Plexr برای این کار استفاده می‌کنم، ‌چون همه انواع رنگ‌ها را در تعداد جلسات نسبتا کمی به‌طور کامل از بین می‌برد».

برداشتن تاتو، زیاد دردناک نیست!

بسیاری از افراد، فقط به‌ دلیل ترس از درد، از برداشتن تاتو فرار می‌کنند، اما دکتر جک معتقد است که همه باید این پیش‌فرض را از ذهن خودشان بیرون بریزند. به‌گفته این متخصص، «احساسی که از برداشتن تاتو به‌وجود می‌آید، مثل این است که نوعی بند انعطاف‌پذیر روی پوست شما تکه‌تکه شود. دستگاه‌های خنک‌کننده و تکنیک‌های پرت‌کننده حواس، حتی می‌توانند این احساس را هم ضعیف‌تر کنند».

ممکن است که با هایپرپیگمانتاسیون مواجه شوید

این‌که پوست شما بعد از برداشتن تاتو چه حالتی پیدا می‌کند، به روشی بستگی دارد که برای این کار مورد استفاده قرار گرفته است. دکتر دیوید جک (متخصص زیبایی) می‌گوید: «در بعضی از موارد امکان دارد که کمی قرمزی یا تاول روی پوست به‌وجود بیاید که البته معمولا موقتی است. در فاصله میان‌مدت هم امکان دارد که تغییرات رنگدانه‌ای، از جمله هایپرپیگمانتاسیون (تجمع بیش از حد رنگدانه‌های پوستی) یا هایپوپیگمانتاسیون (کم شدن رنگدانه‌های پوستی) شکل بگیرند. این احتمال هم وجود دارد که بعد از برداشتن جوهر تاتو به‌طور کامل، بخش کمی از علائم همچنان باقی بمانند و در قالب اسکارهای خفیف مشاهده شوند».

قبل از برداشتن تاتو باید به همه جوانب فکر کنید و تصمیم قطعی بگیرید

برداشتن تاتو معمولا یک فرآیند طولانی است و برای دستیابی به تغییرات قابل توجه و قابل قبول به چندین جلسه تلاش نیاز دارد. حتی درنهایت هم ظاهر پوست ۱۰۰ درصد به حالت طبیعی برنمی‌گردد. به‌گفته دکتر جک، اگر بیماران دارای نگرش واقع‌بینانه‌ای نسبت به این قضیه باشند، کمتر با احساس ناامیدی مواجه می‌شوند. در کنار توجه داشتن به هزینه و زمان مورد نیاز، در نظر گرفتن اثرات موقت و خطرات احتمالی که برای هر روش درمانی دیگری هم وجود دارد، کاملا ضروری است.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *