سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

افرادی که پوست ترکیبی دارند بخوانند!(۲)

اهمیت استفاده از سرم

استفاده از سرم همیشه به‌عنوان یکی از روش‌های درمانی فعال با هدف محافظت از پوست توصیه می‌شود که نقش موثری هم در بازسازی سلول‌ها دارد. دکتر جاستین هکستال (متخصص پوست) می‌گوید: «پیشنهاد من استفاده از سرم‌های حاوی آنتی‌اکسیدان است که از پوست در مقابل تنش‌های روزانه مانند آلودگی هوا و اشعه‌های UV محافظت می‌کنند. سرم‌ها به‌طور کلی سبُک هستند، برپایه آب طراحی شده‌اند و به‌خوبی توسط پوست پذیرفته می‌شوند. پس از جذب سرم، استفاده از مرطوب‌کننده (ترجیحا لوسیون یا ژل هیالورونیک اسید) لازم است. این کار هم رطوبت پوست را در سطح مطلوب نگه می‌دارد و هم درخشش پوست را حفظ می‌کند».

لایه‌برداری کنید، اما کم!

لایه‌برداری واقعا برای از بین بردن سلول‌های پوستی مُرده و چربی بیش از حد پوست مناسب است. با این‌حال، دکتر هکستال به همه افرادی که پوست ترکیبی دارند، توصیه می‌کند که لایه‌برداری را بیشتر از دو بار در هفته انجام ندهند. به نظر این متخصص، استفاده از پارچه‌های کمی زبر و گرم برای این نوع از پوست‌ها، هر گونه مواد زائد را از روی پوست جدا می‌کند.

برای درمان آکنه از کرم‌های ویتامین E استفاده کنید

شستن پوست‌های ترکیبی با استفاده از پاک‌کننده‌های ملایم،‌ مانع از خشکی پوست و برانگیختگی حساسیت آن می‌شود. پاک‌کننده‌ها و ماسک‌های حاوی اسید سالیسیلیک، تجمع سلول‌های پوستی مُرده و چربی را در فولیکول‌های مسدودشده از بین می‌برند و التهاب پوست را هم تسکین می‌دهند. به‌گفته دکتر جاستین هکستال (متخصص پوست)، «بنزوئیل پراکسید هم به باز کردن منافذ پوستی کمک می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد. نکته مهم بعدی این‌که مطالعات علمی نشان داده‌اند بنزوئیل پراکسید، سطح ویتامین E را در پوست کاهش می‌دهد. بنابراین، من همیشه توصیه می‌کنم که در دوره درمان آکنه، حتما از کرم‌های ویتامین E برای جبران این ویتامین استفاده کنید».

مرطوب‌سازی پوست خشک و پوسته‌پوسته را فراموش نکنید

باز هم باید تکرار کنیم که لایه‌برداری پوست به اندازه یک یا دو بار در هفته برای پوست‌های ترکیبی لازم است. علاوه بر این، استفاده از ماسک‌های مرطوب‌کننده و تسکین‌دهنده واقعا می‌تواند به این نوع از پوست‌ها کمک کند. دکتر هکستال می‌گوید: «سراغ محصولاتی بروید که حاوی این عناصر باشند: ویتامین E، گلیسیرین، اسید سالیسیلیک، گل همیشه‌بهار (calendula) و آلوئه‌ورا. فراموش نکنید که شاید نوع پاک‌کننده مصرفی، پوست شما را نامتعادل کرده باشد. لوسین‌های پاک‌کننده در این وضعیت می‌توانند موثر باشند».

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *