تغذیه و تناسب اندامورزش

برنامه تمرینی که واقعا موجب کاهش وزن می شود

اگر هدفتان کاهش وزن است، این سه سوال را از خود بپرسید. با این سوالات می توانید ایده بهتری از بهترین برنامه تمرینی مناسب خود پیدا کنید.

از چه نوع ورزش و فعالیتی لذت می برم؟

اگر نوع ورزشتان را دوست نداشته باشید، آن را ادامه نمی دهید. اگر از دویدن متنفر هستید، لزومی ندارد سه روز در هفته بدوید، با این کار برای شکست برنامه ریزی می کنید. با فعالیت هایی شروع کنید که از آن لذت می برید و با پیشرفت سعی کنید فعالیت های جدیدی را نیز اضافه کنید. در مورد فعالیت های فیزیکی سعی کنید متفاوت فکر کنید، مخصوصا اگر با تمرین های سنتی مشکل دارید و در آغاز انگیزه ای ندارید. اگر تمرینتان چیزی باشد که به آن علاقه دارید به احتمال زیاد آن را ادامه می دهید.

در برنامه شلوغ خود چه زمانی را می توانم به ورزش اختصاص دهم؟

با افزایش مشغله ای که برای کار و خانواده داریم، یافتن زمانی برای ورزش واقعا تبدیل به یک چالش شده است. آیا فرصت می کنید سه روز در هفته بعد از کار به باشگاه بروید؟ یا ورزش کردن ۳۰ دقیقه ای در زیر زمین منطقی تر است. هرچقدر که مانع کمتر با شد در شروع و ادامه برنامه ورزشی موفقیت بیشتری خواهید داشت.

چگونه می توانم ورزش ساده ای داشته باشم؟

سادگی بزرگترین متحدتان است. برای داشتن یک تمرین خوب به تجهیزات پیشرفته یا حرکات ورزشی پیچیده نیاز ندارید. در حقیقت اصلا به هیچ وسیله ای نیاز ندارید. برای مثال، یک راند اسکوات، نگه داشتن پلانک، پوش آپ، لانگز، پلانک پهلو، دیپ پشت بازو می تواند یک تمرین چالش زایی باشد. جادوی آن در تجهیزات یا پیچیدگی نیست- بلکه در پیوستگی، صبر، و تمرین است.

نمی دانید از کجا شروع کنید؟ با پیاده روی شروع کنید. این نوع از فعالیت می تواند به آسانی تمام سه مورد  بالا را در بر بگیرد. پیاده روی ساده است، و هر جایی و به هر مدتی قابل اجرا است. پیاده روی نقطه خوبی برای شروع است و حتی به تنهایی می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد – از جمله کاهش وزن.

اگر تمرینتان ساده و لذت بخش باشد و مناسب زندگیتان باشد، به احتمال زیاد آن را ادامه می دهید. و تداوم طولانی مدت که به همراه تغذیه سالم باشد شانس مدیریت وزن و دست یابی به هدف را زیاد می کند. بنابراین دفعه بعد که پستی درباره “بهترین ورزش برای کم کردن وزن” دیدید لبخند بزنید و حرکت کنید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *