تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزن

با مراحل کم کردن وزن آشنا شوید

کم کردن وزن مشابه یک سفر پر از احساس همراه با چالش است. همه ی افرادی که قصد کم کردن وزن دارند در مسیر خود باید پنج مرحله را پشت سر بگذارند.

علم، قدرت ایجاد می کند و آگاهی از وجود وقایع به یافتن حقایق کمک می کند. سعی کنید بین لحظات انگیزه و اراده و استیصال در نوسان باشید.

یکی از دلایلی که موجب می شود بسیاری از افراد همه ی مراحل زیر را طی کنند این است که وقتی نوبت به کم کردن وزن می رسد، بدن شما با ذهنتان در یک راستا حرکت نمی کند. این مراحل به ترتیب زیر می باشند:

مرحله ی ماه عسل

این مرحله، یک مرحله ی انگیزه دهنده است. به این دلیل این مرحله به ماه عسل تشبیه شده است که دلتان می خواهد برای همیشه ادامه پیدا کند. در این مرحله شما بسیار خوشحال، هیجان زده و حتی آماده ی تغییر هستید. مطالعات نشان داده است که افرادی که بیش از مراحل دیگر در این مرحله می مانند، بیشتر از دیگران در برنامه ی کاهش وزنشان موفق هستند.

مرحله ی استیصال

در این مرحله، یک فلات ترسناک (توقف وزن) رخ می دهد و شما به این نتیجه می رسید که برنامه ریزی برای کم کردن وزن موفق، تنها وقت گیر وحتی گاهی کسل کننده است. این مرحله فشار زیادی به شما وارد می کند.

پذیرش آزمایشی

این مرحله وقتی رخ می دهد که احساس می کنید کم کردن وزن، پذیرش حقیقت است. این مرحله به پیشرفتتان کمک می کند، اما نیاز به زمان و تلاش دارد.

دمدمی مزاجی

این مرحله وقتی رخ می دهد که شروع به فکر کردن می کنید. این کنترل وزن به نظر می رسد برای همیشه ادامه داشته باشد. در این مرحله، انگیزه شروع به لغزش می کند.

ترس از آینده

افرادی باید از این مرحله عبور کنند که مجبورند وزن زیادی را از دست بدهند. این مرحله، مرحله ی ترس از آینده است. در این زمان آنها متوجه می شوند که دنیا را با یک نقاب جدید تجربه می کنند. آنها از خود می پرسند: آیا من همان که هستم خواهم ماند و آیا افراد، آنچه را که از من می بینند دوست خواهند داشت؟
این مرحله اغلب برای افرادی رخ می دهد که در ابتدا چاق هستند و میزان زیادی وزن باید کم کنند.

منبع: برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *