تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

روشهایی برای بهتر کردن تمرینات در خانه

تمرین در خانه یکی از بهترین روش هایی است که می توانید در زمان دلخواه، خودتان تمرین کنید. اما اگر فکر کنید فضای کافی ندارید، یا عوامل حواس پرتی مانعتان می شوند، هم چنین بزرگترین بهانه را فراموش نکنید، نداشتن انگیزه. آیا می خواهید هر چیزی که مانعتان برای تمرین در خانه باشد را کنار بگذارید؟ چرا؟ چون تمرین باید مفرح، راحت، و بدون مانع باشد. و تمرین در خانه باید تمام این گزینه ها باشد. با تمرین در خانه می توانید هزینه باشگاه را ذخیره کنید، زمان رفتن و برگشتن از باشگاه حذف می شود و به جای اینکه با دیگران رقابت کنید بر روی پیشرفت خود تمرکز می کنید. می توانید تماما در فضای خانه کالری زیادی بسوزانید و هم چنین عضله سازی بکنید.

برنامه داشته باشید

به جای اینکه به طور تصادفی در فضاهای مختلف حرکات ورزشی تصادفی را انجام بدهید، قبلا تصمیم بگیرید که هدفتان چیست و کدام برنامه تمرینی برای آن مناسب است. می خواهید وزن کم کنید؟ فرم بگیرید؟ انعطاف پذیر شوید؟ تصمیم بگیرید که چه چیزی می خواهید و تصمیم بگیرید که برای این هفته  یا حتی ماه، چه برنامه ای خواهید داشت.

برای خود پاداش تعیین کنید

هنگامی که برنامه خود را تنظیم کردید، نوبت آن رسیده که با دست یابی به آن اهداف به خود پاداش دهید. بعد از کامل کردن یک ماه برنامه ورزشیتان، مثلا می توانید به خود یک کفش ورزشی هدیه دهید یا حمام حباب لوکس با نمک فرنگی بگیرید که برای عضلات نیز خوب است. حتی می تواند تماشای یک برنامه تلوزیونی خوب بعد از یک تمرین خوب باشد.

از نقطه راحتی خود خارج شوید

شرکت کردن در یک کلاس جدید یا تمرین در باشگاه شلوغ ترس آور است اما خارج شدن از نقطه راحتی خود در فضای آرام خانه بسیار راحتتر است. در خانه، هر تمرینی که بخواهید را می توانید انجام دهید، و نگاه دیگران یا صف طولانی دستگاهها اذیتتان نکند. و به لطف تکنولوژی، کلاس های آنلاین زیادی وجود دارد.

برنامه ورزشی را هم چون قرار ملاقات تنظیم کنید

چون در خانه تمرین می کنید به این معنی نیست که هر وقت خواستید آن را انجام ندهید. هم چون قرار ملاقاتی که نمی توانید آن را کنسل کنید تمرین خود را برنامه ریزی کنید. آن را در دفتر برنامه ریزی بنویسید، زنگ هشدار یادآوری را تنظیم کنید،  و خود را آماده موفقیت بکنید. زمانی را انتخاب کنید که موارد حواس پرتی وجود ندارند و فقط می توانید بر روی تناسب اندام تمرکز کنید. برای بسیاری از افراد این زمان اول صبح است، قبل از اینکه کسی از خواب بیدار شود. اگرچه کالری ای که در ساعت ۷ صبح می سوزانید همانند کالری است که ۷ عصر می سوزانید، تمرین های اول صبح قرارهای ملاقاتی است که با خودتان تنظیم می کنید  چون می توانید قبل از هر چیز دیگر آنها را انجام دهید. هر چیزی که می خواهید را از شب قبل کنار بگذارید، هم چون لباس های ورزشی، بطری آب و یک میان وعده. به خودتان متعهد باشید و با اراده در هر تمرین حضور پیدا کنید.

مکانی را برای خود تعیین کنید

بر خلاف باور عموم، برای اینکه در خانه ورزش کنید لازم نیست یک اتاق کامل داشته باشید، فقط به یک مکان کوچکی نیاز دارید که حرکت کنید و کسی مزاحمتان نشود. اگر می خواهید این کار را در اتاق تلوزیون انجام دهید و هر بار قبل از تمرین میز را جابجا کنید، این کار را شب قبل انجام دهید تا وقتی بیدار می شوید به یک فضای باز قدم بگذارید که فقط برای شما کنار گذاشته شده. موزیک جذابی پخش کنید، جملات انگیزشی در محیط به در و دیوار بچسبانید، و یک مت ورزشی کف زمین بیندازید. برای وارد شدن به آن حالت هر کاریی که می توانید انجام دهید. فقط ۳۰ دقیقه آن مکان را به خود اختصاص دهید و با خودتان و تمرینتان لذت ببرید.

مجهز باشید، اما بدانید وزن بدن هم برای تمرینات خوب است

بحث های زیادی درباره تمرین وجود دارد: با وزنه تمرین کنید و یا با وزن بدن. حقیقت این است، تمرین با وزن بدن دقیقا هم چون تمرین با دمبل و تجهیزات مفید است و هیچ هزینه ای ندارد. هیچ ایرادی هم ندارد آنها را با هم ترکیب کنید، بنابراین اگر می خواهید چند وسیله هم چون توپ تعادلی، کش های قدرتی، و دمبل تهیه کنید. اما اگر می خواهید هزینه برای آن نکنید هیچ ایرادی ندارد. می توانید از وزن خود بدن نیز استفاده کنید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *