تغذیه و تناسب اندامورزش

8 حرکت یوگا که توصیه می کنیم هر روز انجام دهید

در اینجا چند حرکت ساده یوگا معرفی شده که بدون کلاس رفتن و یا حتی اختصاص دادن زمانی برای تمرین در خانه، می توانید آنها را انجام دهید.

چرخش پهلو در پشت میز

۷

می دانید که هر چند وقت یکبار باید از پشت میز بلند شوید، اما آیا در طول روز بدنتان در تمام جهات حرکت دارد؟ به خودتان یادآوریی کنید که چندبار در روز در پشت میز پهلو را بچرخانید تا هم احساسی عالی در کمر داشته باشید و هم بر اساس فلسفه یوگا به هضم کمک کنید.

تمرین تنفس در ترافیک

۶

بار دیگری که پشت چراغ قرمزهای پی در پی گیر کردید و یا برای عبور از محل تصادف متوقف شده بودید، یک تمرین تنفس را امتحان کنید که هم کمک می کند زمان زودتر بگذرد و هم خشم جاده را کاهش بدهد. با نفس کشیدن عادی شروع کنید و سپس دم و بازدم را طولانی تر و متعادل بکنید. با دم به مدت ۳ ثانیه از طریق بینی و ۳ ثانیه بازدم از طریق دهان شروع کنید و سپس به شمارشتان یک نفس دیگر اضافه کنید. تنفس باید متعادل و ملایم باشد. اگر مضطرب شدید، یا به نفس نفس افتادید، زمان نفس ها را کم کنید.

برعکس شدن در رختخواب

۱۴۶۱۴۴۵۶۰۷_morning-person

تکیه دادن پاها به دیوار، توصیه شماره ۱ یوگا برای بی خوابی است که حتی می توانید آن را در تختخواب نیز امتحان کنید. به پهلو تاب بخورید و پاهایتان کنار دیوار باشد، سپس به کمر بخوابید و پاها را به بالای دیوار ببرید و پاشنه ها بر روی دیوار باشد. از ده ثانیه تا ده دقیقه می توانید این حرکت را انجام دهید، تا پاهایتان آرام شود و برای خوابیدن آماده شوید.

مدتیشن با دوش گرفتن

۴

دوش گرفتن یکی از معدود زمان هایی در روز است که می توانید بدون حواس پرتی چشم هایتان را ببندید (سرکار ممکن است به نظر برسد که خواب هستید، و در خانه این چنین به نظر برسد که به خانواده بی توجه هستید، و در هنگام رانندگی کاملا خطرناک است). در هنگام دوش گرفتن چند دقیقه می توانید مدیتیشن بصری داشته باشید. تعطیلات ایده آل خود را تصویرسازی کنید و بر روی یک جزئیات تمرکز کنید. هر بار که از این تصویر منحرف می شوید، یکبار دیگر با آب شروع کنید. تا شست و شوی نهایی حرکت را تکرار کنید و روز خود را با یک ذهن پاک شروع کنید.

گذاشتن پاها بر روی هم در پشت میز

۳

یوگا پشت میز عالی است، اما در حقیقت یک کار ساده را می خواهید انجام دهید. یک حرکت ساده که می توانید امتحان کنید: مچ یک پا را از زانوی پای دیگر عبور دهید و حتی در یک جلسه طولانی می توانید این کار را انجام دهید و کمی بالاتنه را جلو دهید و ستون فقرات کشیده باشد تا جایی که کشش را در باسن حس کنید. حتی فشار ملایمی را نیز در کمر احساس می کنید.

کشش صبحگاهی پهلوها

۲

اگر تا به حال بیدار شدن یک نوزاد یا حیوان را دیده باشید، متوجه می شوید که اولین کار آنها کشیدن خودشان است. قبل از بلند شدن از رختخواب خودتان را بکشید. یک کشش ساده و سریع در پهلو، یکی از حرکات ساده یوگا است که کمک می کند بیدار شوید  و شش هایتان را باز کنید تا برای روز آماده شوید.

کشش ساق پا با سطح های کنار خیابان

۱

در حالی که پشت خط عابر پیاده ایستاده اید، بیکار نباشید. از این فرصت برای کشش ساق پا به وسیله هر سطح سفت استفاده کنید. این کشش از نوع کلاسیک برای دونده هاست اما هرکس، از جمله عابران می توانند آن را انجام دهند و زمان مجزایی را صرف آن نکنند.

کشش پشت پا در حال تماشای تلوزیون

How-to-Work-Out-While-Watching-TV-jpg2

اگر از هر فرد مبتدی در یوگا از نقطه ضعفشان بپرسید می گویند پشت پایشان خشک است. اگرچه اصلی ترین دلیل آن نشستن در کل روز است، می توانید با نشستن و حتی خوابیدن بیشتر با آن مقابله کنید! در حالی که شب ها بر روی کاناپه نشسته اید، از ناحیه هیپ به جلو خم شوید تا کشش را احساس کنید. توجه کنید که ستون فقرات باید کشیده باشد. اگر با فرم مشکل دارید، سعی کنید بر روی زمین بخوابید و یک پا را بلند کنید تا کشش را احساس کنید. اگر نمی توانید به پا یا ساق پا برسید، از یک حوله یا کمربند برای کمک استفاده کنید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *