داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

تقویت سیستم ایمنی بدن با سرکه مرزنجوش

شکوفه‌های مرزنجوش روحی تازه به سرکه می‌بخشند و عطر و طعمی متفاوت به آن می‌دهند. سرکه مرزنگوش می‌تواند به شما در تهیه‌ی غذاهای بسیار خوشمزه کمک کند.

سرکه مرزنگوش

به گزارش عطارباشی به نقل از «مایندبادی گرین» ، مرزنگوش حاوی خواص بسیار قوی ضد میکروبی بوده و سرکه‌ی آن می‌تواند به یک ماده‌ی درمانگر برای روزهای سرد فصل زمستان و بیماری‌های تنفسی تبدیل شود. اگر شما در حیاط خانه‌ی خود مرغ نگهداری می‌کنید، چند قطره از سرکه مرزنگوش را به آب آنها اضافه کنید تا مرغ‌های سالمتری داشته باشید.

طرز تهیه سرکه مرزنجوش

برای تهیه‌ی این سرکه سعی کنید از سرکه‌های ملایم مانند سرکه کشمش استفاده کنید.

مواد لازم:

۱ فنجان برگ‌ها و گل‌های تازه مرزنگوش که از ساقه جدا شده باشند – ۲ فنجان سرکه ملایم

طرز تهیه:

۱.به آرامی برگ‌ها و گل‌ها را شسته و بررسی کنید که آفات بر روی آنها وجود نداشته باشند. سپس با یک دستمال تمیز شکوفه‌ها و برگ‌ها را به آرامی خشک کنید.

۲.یک ظرف شیشه‌ای مربا به ظرفیت نیم لیتر پیدا کنید و گل‌ها و برگ‌ها را درون آن بریزید و سپس سرکه را به آنها اضافه کنید.

۳.درب ظرف را به خوبی ببندید و در محیطی خنک و کم نور نگهداری کنید. مطمئن شوید که برگ‌ها به خوبی مخلوط شده‌اند و اگر بر روی سطح سرکه آمده بودند ظرف را تکان دهید تا دوباره به داخل سرکه فرو بروند.

۴.بعد از یک هفته، سرکه‌ی بدست آمده را درون یک ظرف شیشه‌ای تمیز بریزید ( برگ‌ها و گل‌ها را درون ظرف جدید نریزید ) و درب آن را به خوبی ببندید. سرکه‌ی بدست آمده را در محیطی خنک و کم نور برای یکسال نگهداری کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *