داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

توصیه های طب سنتی برای رفع شوره سر

شوره‌ سر مشکلی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. در این عارضه سلول‌های مرده پوست سر ( اسکالپ ) ریزش پیدا کرده و حتی می‌توانند با ریزش مو و خارش سر همراه باشند. روش‌های فراوانی برای برطرف کردن شوره سر وجود دارد اما چند توصیه‌ای که در ادامه معرفی می‌کنیم می‌توانند بسیار موثر باشند.

برطرف کردن شوره سر

بیش از حد سرتان را نشویید

به گزارش عطارباشی به نقل از «مایندبادی گرین»، سعی کنید در طول هفته تنها ۱ تا ۲ بار سر خود را بشویید و از شامپوی زیاد هم استفاده نکنید. می‌توانید سرکه سیب و روغن درخت چای را برای شست‌وشو‌ی سر امتحان کرده و همچنین از گیاهان دارویی مانند ساپیندوس و انگور فرنگی بهره ببرید.

ترکیبات شامپو را بررسی کنید

اگرچه شوره‌ی سر نتیجه‌ی قارچ‌ها می‌باشد اما پوسته پوسته شدن سر که شبیه به شوره است می‌تواند ناشی از ترکیبات تحریک کننده در محصولات بهداشتی مانند شامپوها باشد. محصولاتی که حاوی سولفات هستند باعث خشکی مو و پوست سر شده و می‌توانند به ریزش پوست سر کمک کنند. محصولاتی که دارای الکل بوده و یا معطر هستند نیز می‌توانند منجر به تحریک پوست حساس شوند.

خاراندن و بازی با پوست سر ممنوع

شاید خاراندن و کندن پوست سر لذت بخش باشد اما باید در مقابل این هوس مقاومت کنید. خاراندن سر و کندن تکه‌های پوستی باعث می‌شود تا پوست شما شل و سست شود و در نتیجه خارش و تحریک پذیری آن افزایش پیدا کند.

روش خانگی برای برطرف کردن شوره سر

قرن‌هاست که در کشور هند ۳ گیاه ساپیندوس، انگور فرنگی و آکاسیا بعنوان بهترین پاک کننده‌های طبیعی مو شناخته می‌شوند. این گیاهان به درخشش و سلامت موهای شما کمک کرده و عمر طولانی آنها را تضمین می‌کنند.

طرز تهیه:

۱.یک مشت از هر ۳ گیاهی که نام بردیم را درون یک قابلمه آهنی پُر از آب فرو کنید و بگذارید شب در آن بمانند.

۲.صبح قابلمه را بر روی شعله‌ی کم گذاشته و بعد از جوش آمدن آب شعله را خاموش کنید و اجازه دهید تا محتویات قابلمه خنک شود.

۳.محتویات قابلمه (گیاهان) را فشار داده و آبی که از آنها خارج میشود را درون ظرفی بریزید.

۴.مایع بدست آمده را بعنوان شامپو استفاده کنید.

۵.مایع را با نوک انگشت به پوست سر بمالید و سپس سر خود را با یک کلاه حمام پوشش دهید تا بر روی سطح پوست بماند.

منبع:‌ گیاه یابؤ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *