تغذیه و تناسب اندامورزش

تمرین ها و تکنیک ها برای افزایش حافظه

این چند حرکت شما را تبدیل به یک فرد نابغه نمی کند که بتواند ۵ زبان را صحبت کند. کاری که این تمرین ها می کند افزایش حافظه فوق العاده ، تمرکز ذهن، روحیه، و عملکرد بدون هیچ عارضه جانبی است.

درست نفس بکشید

هر روز نفس می کشیم، اما اکثر ما از مزایای تنفس صحیح بهره مند نمی شویم. اکثر ما از سینه نفس می کشیم، یعنی تنها از بخش بالایی شش ها استفاده می کنیم که کوچکترین بخش نیز هست. و در نهایت در هر تنفس اکسیژن کمتری دریافت می کنیم.

این کار را امتحان کنید: یک دست را بر روی جناغ سینه و دست دیگر را بر روی ناف قرار دهید، سپس نفس بکشید. اگر هنگام دم دست بالایی تکان بخورد پس از سینه نفس می کشید، تمرین کنید که از شکمتان نفس بکشید. دستتان را بر روی شکم بگذارید ونفس عمیقی بکشید که ابتدا قسمت پایین شکم را پر کند، قبل از اینکه بقیه شش را پر کنید.

در زمان استرس شدید یا هر زمان دیگری که می خواهید، ۵ ثانیه دم و ۵ ثانیه بازدم داشته باشید، نفسی کامل و از عمق شکم. این کار را ۱۰ بار انجام دهید تا سیستم عصبی را آرام کنید و به مغز خون رسانی کنید.

تحرک داشته باشید

امروزه تصاویر شکم شش تکه، ورزش کردن، و مقایسه قبل و بعد جامعه را پر کرده است، اما آیا می دانستید که ورزش درست باعث تناسب مغز نیز می شود؟ تحرک – مخصوصا پر شدت و در سطح کامل بدن – بدن را در ساخت هورمون BDNF (فاکتور نوروتروفیک مغذی) تحریک می کند که یک تقویت کننده طبیعی مغز است.

BDNF با افزایش تمرکز، حافظه در ارتباط است و همینطور خاصیت ضد پیری نیز دارد. یکی از بهترین روش هایی که می توان تولید فاکتور را در بدن افزایش داد از طریق ورزش است، مخصوصا فعالیت های پر شدت و کوتاه مدت.

اگر ۲۰ دقیقه ورزش کنید، یک پرش بزرگی برای ذهن است تا بتواند روز را آغاز کند.

سرما را در آغوش بگیرید

سرما درمانی به لطف ویم هوف نقش بزرگی را در فضای سلامت ایفا می کند. استفاده از آن به مدت کوتاه (در حدود ده دقیقه)، مزایای زیادی برای بدن دارد هم چون پایین آوردن التهاب و آرام کردن سیستم عصبی اتوماتیک. احساس تندرستی، حافظه و تمرکز را افزایش می دهد.

در آغاز، صبح ها دوش آب سرد بگیرید. اگرچه این روش چندان آرامش بخش و راحت نیست، اما ذهن را قوی می کند.

روزه داری متناوب را امتحان کنید

فکر می کنم همه ما می توانیم اعتراف کنیم که یک رژیم سالم به مغز کمک می کند، اما زمان خوردن چطور؟ در اینجا روزه گرفتن نمود می کند.

بنابراین، آیا نخوردن باعث می شود مغز عملکرد بهتری داشته باشد؟ درست است. در این روزها روزه گرفتن متناوب بسیار متعارف شده است و فواید زیادی داشته است که نه تنها شامل چربی سوزی می شود بلکه عملکرد مغز را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. بعضی از فواید آن تولید هورمون رشد، خاصیت ضد پیری قوی، و همینطور فعال سازی BDNF است. در زمان روزه، گزارشات از افزایش عملکرد مغز حاکی است.

روزه گرفتن متناوب یک رژیم غذایی نیست – یک پروتکل است. در این قرارداد خوردن را فقط محدود به ۸ ساعت از روز می کنید، بنابراین ۱۶ ساعت روزه هستید. این کار را می توانید به صورت متناوب یا در حدود ۷ روز در هفته انجام  دهید.

توصیه می شود با ۴ روز در هفته شروع کنید و در آغاز فقط صبحانه را حذف چون حذف وعده شام سخت تر است. اگر از ساعت ۷ شب چیزی نخورید می توانید حدود ۱۱ صبح روزه خود را بشکنید. هنوز هم می توانید در صورت تمایل یک فنجان قهوه خود را داشته باشید اگر روزهتان را بهم نمی زند. مطمئنا قبل از شروع یک رژیم غذایی مشخص با پزشکتان مشورت کنید، مخصوصا اگر فشار خون بالا یا قند خون دارید.

ستون فقراتتان را تحریک کنید

برنده جایزه نوبل دکتر راجر اسپری در پژوهش خود بر روی عملکرد مغز و سیستم عصبی دریافت که اکثر تحریکات مغزی از سیگنالی که از ستون فقرات فرستاده می شود ناشی می شود.

اغلب کایروپرکتیک خاص کمر درد در نظر گرفته می شود. حقیقت این است که کایروپرکتیک بیشتر بر روی بهبود عصبی تمرکز می کند تا مفاصل درگیر در کمر. به عنوان فلسفه کلیدی آن، کایروپرکتیک فشاریی که از طریق پیچیش و تنش به ستون فقرات وارد می شود را از سیستم عصبی مرکزی بر می دارد، این گونه سیستم عصبی مرکزی و مغز تعادل و کارآمدی خود را باز می یابند، بنابراین سلامت کامل به بدن برمی گردد.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *