داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

خواص شگفت انگیز میوه ساپادیل

اخیرا پژوهشگران به خواص شگفت انگیز میوه ساپادیل پی برده اند و از اعجاب انگیز بودن آن در درمان سرطان حرف می زنند. این میوه خواص دارویی فوق العاده زیادی برای از بین بردن سلولهای سرطانی دارد که حتی اثر بخش بودن آن از شیمی درمانی هم بیشتر می باشد. در ادامه مطلب، با این میوه باورنکردنی آشنا خواهیم شد.

ساپادیل

ساپادیل دارای پوست تیغ دار و گوشت متراکم سفید است؛ به آن گراویولا و سرسُپ هم می گویند. این میوه در آفریقا، آمریکای جنوبی و جنوب شرقی آسیا به وفور یافت میشود و مزه آنچیزی بین توت فرنگی و آناناس است و طعم ترش و تلخی دارد.

محتوای سفید سـاپادیل در تولید شکلات، نوشیدنی ها و طعم دهنده های خوراکی استفاده میشود و برگ آن نیز در طب سنّتی کاربردهای فراوانی دارد.

ساپادیل واقعا شگفت انگیز است

ناتالی گابرایان یک متخصص تغذیه کشف خواص این میوه را شگفتی جدید می داند و بر این باور است، شناسایی خواص ساپادیل میتواند درمان سرطان را با تحوّل جدی مواجه کند. این میوه سرشار از ألیاف، کربوهیدرات، ویتامین B و C، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، آهن، سدیم، چربی و … است.

بر اساس پژوهش هایی که در مجله (Cancer Research) به چاپ رسیده است گراویولا (ساپادیل) قدرت فوق العاده ای در درمان سرطان دارد؛ قدرت آن از شیمی درمانی هم بیشتر است.

اما آیا میوه سـاپادیل به رویای علم پزشکی برای درمان سرطان رنگ واقعیت خواهد داد؟!

ناتالی گابرایان می گوید برای پاسخ دادن شفاف و صد در صدی به این پرسش باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد که در نهایت نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *