داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

پیشگیری از یبوست با شربت عسل

عسل یکی از بهترین مواد غذایی شیرین در طب سنتی همه ی کشور هاست که از دوره ی باستان تاکنون مورد استفاده است. این ماده ی غذایی خاصیت درمانی دارد و در ترکیب بسیاری از داروهای سنتی استفاده می شود. امام علی (ع) در مورد عسل می فرماید: «عسل شفای هر بیماری است و هیچ بیماری در آن نیست. بلغم را کم و قلب را جلا می دهد.» شما می توانید با حل کردن عسل در یک لیوان آب، شربت عسل خوش طعم و طبیعی تهیه کرده و با همین کار ساده سلامتی تان را حفظ کنید. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

شربت عسل

خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد

شربت عسل تاثیر زیادی روی سلامت سیستم قلب — عروق دارد، زیرا حاوی فلاوونوئیدها و دیگر ترکیبات آنتی اکسیدان است که از اکسایش کلسترول بد در رگ ها و عروق یا تصلب شرایین پیشگیری می کند، در نتیجه مصرف آن در کاهش حملات قلبی و سکته ی مغزی موثر است. برای افزایش سلامت قلب و مغزتان شربت عسل بتوشید.

شربت عسل از یبوست پیشگیری می کند

مصرف روزانه شربت عسل به فعالیت منظم دستگاه گوارش کمک می کند. این شربت طبیعی اسیدیته ی معده را کاهش می دهد و با افزایش ترشحات،هضم غذا را آسان می سازد و یبوست را از بین می برد.

مشکلات معده را بهبود می بخشد

بیماری های معده و روده از شایع ترین مشکلات جسمی هستند که افراد بسیاری از آن رنج می برند. ترکیب آب و عسل، یک نوشیدنی خوش طعم است که آب و رطوبت مورد نیاز بدن را تامین می کند و باعث دفع بسیاری از بیماری های معده می شود. معمولا این مشکلات ناشی از حالت اسیدیته ی بدن، در نتیجه ی تغذیه ی نامناسب هستند.

بدن را سم زدایی می کند

مخلوط آب ولرم و عسل یکی از بهترین مایعات طبیعی برای دفع مواد زائد از بدن هستند، زیرا به جریان دیورتیک مایعات در بدن کمک کرده و نقش تحریک کننده کبد را برای دفع سموم مضر دارد.همچنین حرکات روده را تنظیم می کند و عملکرد آن را بهبود می دهد. شما می توانید مقدار کمی آب لیموترش تازه به این شربت اضافه کنید، زیرا در بهبود سیستم گوارش و همچنین کاهش گرگرفتگی بدن موثر است.

باعث افزایش وزن می شود

مصرف به اندازه ی شربت عسل باعث کاهش وزن می شود، زیرا قند آن طبیعی است. عسل می تواند بهترین شیرین کننده ی طبیعی در تمام نوشیدنی ها باشد و جلوی اشتهای کاذب را بگیرد. می توانید مقداری پودر دارچین یا سرکه ی سیب به آن اضافه کنید. نوشیدن یک لیوان شربت عسل، میل خوردن میان و عده های شیرین و فاقد ارزش غذایی را کاهش می دهد و به این ترتیب ۶۴ درصد کالری کمتری دریافت می کنید.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

عسل حاوی آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که به حذف باکتری های مضر از بدن کمک می کند، بدون این که به فلور روده آسیبی بزند و قدرت دفاعی بدن تان را بالا می برد. همچنین آنتی اکسیدان های قوی آن، دشمن رادیکال های آزاد و عفونت ها هستند. اگر می خواهید از ابتلا به انواع بیماری تنفسی و عفونی دور بمانید، روزانه یک لیوان شربت عسل نوش جان کنید. این شربت باعث افزایش و بهبود عملکرد جسمی و روحی می شود.

شربت عسل

دهان و دندان را سالم نگه می دارد

در عسل عوامل آنتی باکتریال موجود است که باکتری های عامل بوی بد دهان مبارزه می کند. اگر شما به شربت عسل خود چند قطره آب لیمو ترش تازه اضافه کنید، اسیدیته ی لیمو و خواص آنتی باکتریال عسل به شما کمک می کند در طول روز از بوی بد دهان دور باشید و از پوسیدگی دندان ها نیز جلوگیری می شود.

گلودرد را تسکین می دهد

عسل تسکین دهنده و ضد وبروس است و برای مقابله با سرفه و سرماخوردگی موثر عمل می کند. این ماده ی محافظت کننده است که باعث کاهش تحریکات و سوزش گلو می شود، به همین دلیل در ترکیب انواع شربت های گیاهی و طبیعی ضد سرفه مورد استفاده است. شربت عسل همراه چند قطره آبلیمو برای جلوگیری از سرفه، گلو درد و سرماخوردگی مفید است. آب ولرم مخاط گلو را کاهش داده،ویتامین C موجود در آبلیمو باعث کاهش مننژیت و سرفه شده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

انرژی زای قوی است

شما می توانید هر روز صبح یک لیوان شربت عسل بنوشید، زیرا کربوهیدرات های مورد نیاز بدن شما را تامین کرده و باتقویت انرژی به شما کمک می کند که سرحال شوید و سیستم بدنی را بعد از خواب شبانه فعال می کند.

ضد حساسیت است

نوشیدن یک لیوان آب ولرم و عسل، بهبود ایمنی بدن و کاهش حساسیت را به دنبال دارد. اگر شما به گرده افشانی در بهار حساس هستید یا از سایر آلرژی ها مثل تب یونجه در تابستان رنج می برید، این شربت به دلیل وجود گرده ی گل در داخل عسل طبیعی برای کاهش حساسیت شما مفید است.

دوست پوست شماست

نوشیدن روزانه ی شربت عسل به خوش رنگ شدن پوست کمک می کند. همچنین چون عسل طبیعی دارای آنتی اکسیدان است موجب کاهش استرس در بدن شده و با نشانه های پیری زودرس مقابله خواهد کرد.

منبع: نیک و نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *