تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

رژیم لاغری ۵ روز روزه داری متناوب و ۲۵ روز خوردن رژیم لاغری

یک رژیم لاغری موثر که در آن شما باید تنها ۵ روز درهر ماه را روزه  بگیرید . پایه و اساس این رژیم لاغری به این شکل است که فرد ۲۵ روز اول هر ماه را بصورت عادی مواد غذایی را مصرف و تنها ۵ روز متوالی در ماه را بصورت محدود کالری مصرف میکند،توجه داشته باشید که شما نباید روزهای رژیم را بیشتر از ۵ روز در ماه کنید ، زیرا ممکن است ناخواسته به بدن خود آسیب وارد کنید، بنابراین توصیه میشود مقاله را کامل مطالعه کنید و در صورت وجود ابهام با مشاوران سایت در ارتباط باشید .

تحقیقات انجام شده در گذشته نشان می دهد رژیم های غذایی کوتاه مدت که فقط از آب و یا  کالری بسیار پایین استفاده میکنند به محافظت از سلول ها و اندام ها از برخی بیماری های مزمن از جمله سرطان کمک میکند .  رژیم لاغری ۵ روز در ماه هم ، فرصتی برای رسیدن به همین منافع را برای بدن فراهم میکند . هدف از طراحی این رژیم اینست که افراد را از چهارچوب رژیم های لاغری طولانی و پرتکرار و پر از محدودیت خارج کند و همانطور که فرد به زندگی عادی خود می پردازد به کاهش اضافه های وزن هم برسد.

ساختار کلی  رژیم لاغری ۵ روز در ماه

رژیم لاغری

طبق آخرین مطالعات انجام گرفته ، بزرگسالان برای گرفتن رژیم لاغری به دو گروه تقسیم می شوند.گروه اول شامل کسانی است که اضافه وزن کمی دارند و بیشتر بدنبال حفظ و پایداری وزن فعلی هستند ، افراد در گروه اول باید  پنج روز در ماه را از یک رژیم غذایی با کالری محدود پیروی نمایند و همچنین از مواد غذایی مانند سوپ سبزیجات ، شکلات تلخ ، تنقلات ، چای بابونه  و … مصرف کنند،این گروه باید در آن ۵ روز متوالی ، روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ کالری در کل مصرف کنند و نه بیشتر  و ۲۵ روز دیگر را بطور عادی بخورند و البته در طول ماه از داشتن یک برنامه ورزشی غافل نشوند.

گروه دوم رژیم لاغری ۵-۲۵ برایشان مناسب نیست و باید همیشه و در طول ماه از یک رژیم غذایی و ورزشی مناسب با ساختار بدنشان پیروی کنند ، افراد این دسته دارای استعداد عجیبی در چاق شدن هستند و بنابراین با نظر و مشورت متخصین و با برنامه مخصوص و منحصر بفرد باید پیش بروند .

کاهش وزن ۸ کیلویی با این رژیم لاغری

رژیم لاغری

نتایج بدست آمده از افرادی که از این رژیم لاغری پیروی کرده اند بسیار امیدوار کننده است. تنها پس از گذشت ۳ ماه تقریبا ۸ کیلو از وزن و ۳ درصد از چربی بدن را از دست داده اند. علاوه بر اینها جرم عضلات نیز افزایش یافته است . با این رژیم لاغری ، سطح قند خون و همچنین انسولین در سطح پایین نگه داشته میشود که این روند نیز به کاهش وزن کمک بزرگی خواهد کرد.

آیا رژیم لاغری ۲۵-۵ برای همه مناسب است ؟

رژیم لاغری

خیر ، قطعا این رژیم لاغری هم مانند خیلی از رژیم های غذایی دیگر برای بعضی از افراد میتواند خطرناک باشد . از جمله  افراد با سابقه بی اشتهایی، اشخاص دیابتی،  زنان باردار و هر شخصی با ناراحتی های خاص . اگر شما جزو این گروه ها هستید و یا از مشکل خاصی رنج میبرید برای گرفتن رژیم لاغری حتما از رژیم لاغری طراحی شده توسط متخصص تغذیه براساس شرایط جسمی و روحی خود استفاده کنید ، حتی اگر شما تمایل به استفاده از این رژیم دارید سر خود ۷۵۰ کالری مواد غذایی مصرف نکنید ، سعی کنید این کار را با مشاوران سایت لاغر میشم انجام دهید تا تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدنتان در همان مقدار کالری محدود تامین گردد.

نکات پایانی :

رژیم لاغری

همانطور که به کرات بیان شد، حتما قبل از استفاده از هر کدام از رژیم ها با مشاوران و متخصصین تغذیه استفاده کنید ، امیدواریم این رژیم روزه ای ۵ روز در ماه برای شما مفید بوده باشد ، خواهشمند است در صورت استفاده ، نتیجه بدست آمده را با ما و دوستان خود در زیر همین مقاله به اشتراک بگذارید .

منبع:‌ مرجع رژیم لاغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *