سلامتینکات سلامتی

از خطرات جراحی افتادگی پلک چشم بدانید!

کسانی که دارای افتادگی پلک چشم هستند و تصمیم به جراحی زیبایی دارند حتما مطالب این مقاله در این رابطه را مطالعه کنند.بعضی از مشتریان جراحیهای زیبایی، بعد از جراحی بینی و تزریق لب، یاد چشم هایشان میافتند و برای زیباتر شدن به جراحان پلاستیک مراجعه میکنند تا پوست پلک هایشان را بکشد.در سنین بالا، پوستپلکخیلیها حالت افتادگی پیدا میکند و این افراد میتوانند مورد مناسبی برای جراحی زیبایی پلک باشند.

جراحی پلک واقعا چشم را زیباتر می کند ؟

شل شدن و از دست رفتن قوام پوست و بافتهای نگه دارنده پلکها، باعث پُف پلکها و آویزان شدن پوست این ناحیه میشود. علاوه بر این، ظاهری نا زیبا درست میکند و گاهی این افراد از سنگینی پلکها و کاهش میدان بیناییشان شاکی هستند. در این موارد جراحی زیبایی چشم و صورت یا بلفاروپلاستی انجام میشود.

میتوان بلفاروپلاستی را «جراحی پلاستیک و زیبایی پلک» نامید.: افراد در چه سنینی میتوانند این اعمال را انجام دهند ؟
بهترین افراد برای این جراحی، چه مرد و چه زن کسانی هستند که از لحاظ جسمی و روانی سالم هستند و تصور واقع بینانهای از عمل خود دارند. اگر کسی تصور اشتباهی از این عمل داشته باشد، بعد از عمل به آن تصور اشتباه خود نخواهد رسید.

چند نوع جراحی زیبایی داریم ؟

خب، گاهی میخواهیم ظاهر فرد را جوانتر کنیم. بیشتر این افراد دارای سن 35 سال به بالا هستند. گاهی میخواهیم شرایط بیمار را تغییر دهیم، مثلا بهطور ژنتیکی ساختمان کره چشم طوری است که پف زیادی دارد و در سنین پایینتر هم میتوان در این قبیل افراد، این جراحی را انجام داد.

آیا میتوان با بلفاروپلاستی ، چروک های خنده را هم از اطراف چشمها زدود ؟

نه! متاسفانه گاهی پزشکان ما به این نکته توجه نمیکنند که بلفاروپلاستی قادر به اصلاح چین و چروکهایی که به هنگام خنده نمایان میشوند، نیست. بهترین درمان چین و چروکهای خنده، تزریق بوتاکس است و اینها با جراحی اصلاح نمیشوند و با بلفاروپلاستی تنها پفها و پوستهای اضافی اصلاح میشوند.

گاهی بعد از جراحی زیبایی پلک ، صورت شخص نامتقارن به نظر می آید. چرا ؟

ببینید؛ ما باید ساختمان صورت را به طور کامل بشناسیم، مثلا ابرو باید فاصله مشخصی تا پلک بالا داشته باشد، بنابراین در بعضی موارد نمیتوانیم برای اصلاح پف و یا پوست اضافی پلک بالا، این پوست را برداریم. در اعمال زیبایی چشم، بعد از جراحی، فاصله ابرو از لبه پلک به هیچ وجه نباید از یک سانتیمتر کمتر شود، در غیر این صورت فرد دچار مشکلاتی خواهد شد.

افتادگی پلک

حالا این اعمال زیبایی چشم ، درد هم دارند ؟

نه، بلفاروپلاستی معمولا دردناک نیست. این جراحی معمولا به صورت موضعی انجام میشود و لازم نیست به بیمار بیهوشی عمومی دهیم.

درباره مراقبتهای بعد از عمل هم توضیح می دهید ؟

کمپرس سرد در 48 ساعت نخست بعد از عمل بسیار مهم است. پانسمانهای خیلی ظریف با چسبهای استریل به جای استفاده از گازها کمک میکند که کمپرس سرد بهتر استفاده شود و در عین حال، چشمهای مریض بسته نشود؛ به خصوص در بلفاروپلاستی که روی 4 پلک انجام میشود (گاهی هر 4 پلک، گاهی 2 پلک بالا و گاهی 2 پلک پایین جراحی میشوند)، بستن کامل چشم بیمار باعث میشود بیمار نتواند چیزی را ببیند و این احساس خوبی نیست.

چه عوارضی دارد ؟

از عوارض شایع آن، کبودی است که بسته به پاسخ بافتی افراد، از چند روز تا دو هفته، ممکن است طول بکشد. برگشت پلک به هنگام کشیدگی پوست نیز از عوارضی است که نباید پیش آید و در اصل، این مسوولیت جراح است که روشهای مناسب را به کار ببرد. از عوارض نادر این است که در اثر اضافه برداشتن پلک، چشم کامل بسته نشود. ما توصیه میکنیم افرادی که میخواهند این عمل را انجام دهند از حدود 10 روز تا دو هفته قبل از عمل جراحی از داروهای مسکن، آسپیرین، مفنامیک اسید، بروفن و این خانواده دارویی استفاده نکنند.

در بعضی موارد خونریزی هم داریم : حرف آخر ؟

بیماران میتوانند از پزشک متخصص خود بخواهند عکس قبل و بعد از عمل بیماران قبلی را ببینند تا نسبت به این اعمال جراحی دیدگاه منطقیتری پیدا کنند. مشکل این است که گاهی اوقات، این جراحی خیلی ساده تصور میشود، لذا توسط افراد غیرمتخصص و حتی گاهی در مطبها به صورت ناقص انجام میشود که باید گفت این عمل مهمی است و باید در اتاق جراحی مجهز و ترجیحا توسط فوق تخصص همین رشته، یعنی فوقتخصص جراحی پلاستیک چشم انجام شود.

منبع: pezeshkonline.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *